תפריט נגישות

סגן שמריהו ציבין ז"ל

שמריהו ציבין
בן 23 בנפלו
בן בטי-שרה וניסים
נולד בסין - שנחאי
בכ"ג באלול תש"ג, 23/9/1943
התגורר במגדל העמק
התגייס ב-13.8.1961
שרת בחיל הנדסה
יחידה: גד' 7071
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' בסיון תשכ"ז, 18/6/1967
מקום נפילה: רפיח
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: מגדל העמק

קורות חיים

הוריו של שמריהו הגיעו לסין על רקע התהפוכות ההיסטוריות שפקדו את רוסיה. נסים אביו שבע תלאות, כקצין הצבא האדום, במלחמת האזרחים הממושכת, בערבות סיביר. אמו הצליחה לצאת את אוקראינה, בתקופת שלטונו האכזר של סטאלין, טרם מלחמת העולם השנייה.

שמריהו נולד בכ"ג אלול תש"ג 23.09.1943, בשנחאי. בילדותו האזין בשקיקה לסיפורי ההרפתקאות של אביו ושאף להיות קצין כמוהו. ב-1949 עולה המשפחה לישראל ומשתקעת במגדל העמק, שהיוותה מרכז ליהודים ממוצא רוסי-סיני. שמריהו למד בכפר פינס, בבית ספר מקצועי בחיפה ואחר-כך בקבוץ להבות חביבה. בחברה היה שמריהו עליז וערני, אל הוריו התנהג בכבוד ובאהבה. הוא עבד כטרקטוריסט וסייע להם בפרנסתם.

באוגוסט 1961 התגייס לחיל ההנדסה. מפקדיו נוכחו כי לפניהם צעיר מוכשר ואחראי ובמהרה השלים קורס מכי"ם, קורס קצינים והשתלמויות מקצועיות. השירות המסוכן בחיל ההנדסה, הטריד את מנוחתו של אביו, אך שמריהו ניסה לשכנעו, כי הוא עושה את הדבר הנכון - ממילא מישהו חייב לעשות את העבודה ואם כך - מוטב כי שמריהו ימלא את התפקיד...

לאחר שהשלים שירות סדיר ושנה אחת של קבע, השתחרר, החל לעבוד בבנק ותכנן להינשא.

בתקופת ההמתנה, לפני פרוץ מלחמת ששת הימים, נקרא שמריהו לשירות מילואים. השתתף במלחמה בדרום. באחת הפעולות במדבר סיני, בעת פירוק מוקשים, נפצע פצעי מוות ולאחר זמן קצר נפטר.

שמריהו היה החייל הראשון שנטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין של מגדל העמק. איש לא שיער כי אל הקבר הצבאי הבודד, תצורפנה במהלך השנים, מצבות כה רבות, מידי...



יהי זכרו ברוך!

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה