תפריט נגישות

רס"ל יעקב למפרט ז"ל

יעקב למפרט
בן 39 בנפלו
בן שרה ודוד
נולד בתל אביב
בי"ג בחשוון תרע"ה, 2/11/1914
שרת במשטרת ישראל - מרחב חוף
יחידה: לשכת מפקד
נפל בעת שירותו
בז' באייר תשי"ג, 22/4/1953
מקום קבורה: חיפה - חוף הכרמל
שורה: 43, קבר: 91.

קורות חיים

יעקב למפרט, בן בכור לשרה (ויסוקר) ודוד, נולד ב-י"ג בחשוון תרע"ה (2.11.1914) בתל אביב, אח ליוסף, עליזה (קפשוק), יהודה (נהרג במערכה על רמלה ב- 20.5.1948 ) ויגאל.

ב-20.12.1941 נישא להדסה לבית לוקוב ונולדו להם שתי בנות: נילי (רומנובסקי), ורדיה (גינסברג).

לפני הקמת המדינה השתתף יעקב בפעולות נועזות בהן השתתפו ארגון בית"ר וארגון הצה"ר. השתתף בהורדת הדגל הנאצי מתורן הקונסוליה הגרמנית בגבול יפו-ת"א.

בתקופת המנדט שרת בנוטרים. אח"כ שרת במשטרה הבריטית והעביר מידע ונשק למחתרות, וכן נחלץ לעזרת הישראלים בהתקלויות עם המשטרה הבריטית. הוא שימש כמתווך ובורר מהימן בין אצ"ל וההגנה.

עם הקמת המדינה התגייס למשטרת ישראל. שוטר מס.226 - מראשוני השוטרים. למד בקורס קצינים בבסיס אמונים ארצי בשפרעם. למד בביה"ס הגבוה למשפט וכלכלה. הוא קיבל את אות הקוממיות. האות נמסר לאלמנתו למשמרת.

יעקב היה אהוב על כל מכריו ופיקודיו. בעל אומץ לב, מהימן ואנושי. הוא היה ספורטאי, היה חבר באגודת יורדי-ים זבולון, השתתף בתחרויות בוקס/אגרוף מול השוטרים הבריטים ורכב על סוסים ואופנועים.

יעקב נפצע קשה מאד במהלך שרותו במשטרה. הוא טופל בבי"ח רמב"ם בחיפה במשך חודשים ארוכים. בהיותו בקורס קצינים, נפטר עקב הפציעה הקשה.

מתוך ההספד: "... כולנו הערצנו את בינתו, יושרו ואומץ לבו העשוי ללא חת, בשעות גורליות ואכזריות במאורעות 1936/9, ביחוד בחיפה ובסביבה, הקלה חברתו של יעקב הרבה את המשא הכבד..."

לאחר פטירתו הוקמה על שמו ספריה בביה"ס לקצינים בשפרעם.

שמו של יעקב מונצח על האנדרטה בבסיס בשפרעם עליה מונצחים שמות השוטרים שנפלו בעת שרותם.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה