תפריט נגישות

טוראי יעקב-ישעיהו קרול ז"ל

יעקב-ישעיהו קרול
בן 19 בנפלו
בן זיסל ואריה
נולד בפולין
בי"ט באב תרפ"ט, 25/8/1929
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש)
נפל בקרב
בכ"ו בכסלו תש"ט, 28/12/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: עיראק אל-מנשיה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן אריה וזיסל. נולד ביום י"ט במנחם-אב תרפ"ט (25.8.1929) בזדונסקה-וולה, פולין.

ב-1936 עלה לארץ עם הוריו שהתישבו בתל-אביב. גמר את בית-הספר "תחכמוני" בהצטיינות וניתנה לו האפשרות להיבחן לקבלת סטיפנדיה, אך הוא ויתר עליה ונכנס ללמוד בישיבת הרב עמיאל. שם למד שנה אחת והפסיק את לימודיו כדי לעבור ולתמוך בהוריו. בימים עבד במקצועו, במוטור חשמלי, ובערב למד והתכונן לעמוד בבחינות למחלקה הששית בגימנסיה "השכלה". עמד בבחינות ונתקבל למחלקה השביעית. בשעות הפנאי היה לומד גם אצל הרב רפאל ארליך.

עם הקמת מדינת ישראל התגייס לצבא ושירת תחילה בחטיבת "אלכסנדרוני" ואחר-כך הועבר לפלוגה דתית. כבן למשפחה שומרת דת ספג מילדותו אהבת ישראל וחיבת הארץ. בתפקידו כלוחם ראה את קיום מצות "קידוש השם". אחרי הכרזת כ"ט בנובמבר 1947 ניבא לו לבו, כי "ביצוע החלטת או"ם ידרוש מאתנו דם רב", ונכון היה לכך ברטט שבקדושה.

היה שומר מצוות ואף בחזית היה נזהר במצוה קלה כבחמורה. אם כי היה ידוע-חולי והרופאים יעצו להעבירו לתפקיד אחר - בחר בתפקיד קרבי ולא הסכים להחמיץ זכות זו של כיבוש הארץ, שדורות כה רבים נכספו אליה ולא זכו. שש היה אלי קרב בחיוך על פניו. בחופשתו האחרונה שבילה בביתו, לפני צאתו לקרבו האחרון, אמר לאמו, שהתאוננה באזניו על קשי חייו ועל הסכנות שהוא נתון בהן: "אל תדאגי, אמא, מדינה עברית תהיה, ועליה חפשית - בודאי ובודאי". נפל בהגנת הנגב, בקרב על עיראק אלמנשיה, ביום ב' דחנוכה, כ"ו בכסלו תש"ט (28 בדצמבר 1948).

היה קבור בפלוג'ה. ביום כ"ד באייר תש"י (11 במאי 1950) הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנחלת-יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה