תפריט נגישות

סמל ששון יפה אברהמי ז"ל

ששון יפה
בן 27 בנפלו
בן נאזי ויצחק
נולד באירן
בתמוז תש"ב, 6/1942
שרת בחיל התותחנים
יחידה: גד' מכמ"ת 7037 מפ' אגד 7338
נפל בקרב
בי"ב בניסן תש"ל, 18/4/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 6, שורה: 3, קבר: 11.

קורות חיים

בן יצחק ונאזי. נולד בשנת תש"ב (יולי 1942) באירן. עלה לארץ כשהיה בן שמונה, במסגרת "עלית הנוער". במוסד "עלומים" בכפר סבא סיים את לימודיו היסודיים. כאשר עלו הוריו ארצה, שנתיים לאחר מכן, התחיל ששון ללמוד בגימנסיה העברית "הרצליה", אך נאלץ להפסיק את לימודיו מפני שההורים היו מחוסרי אמצעי קיום. הוא נרשם אז לבית-הספר הטכני של חיל האויר בחיפה ולמד בו עד שסיים את לימודיו בהצלחה.

ששון גויס לצה"ל בפברואר 1961 וסיים את שירותו הסדיר בדרגת סמל. לאחר שחרורו עבד בעיתון "הארץ" במחלקת המודעות ומאוחר יותר היה אחד המגיהים של העיתון. אחרי שחרורו נקרא כפעם בפעם לשירות מילואים. במלחמת ששת הימים נלחם לצד חבריו והגיע עד לתעלת סואץ. הוא שירת בבקעת הירדן, ברמת הגולן, ובכל מקום שהאויב התנכל לגבולותינו. תמיד אהב לעזור ולסייע לזולת, וכשהיה בגזרת בית שאן יזם וארגן איסוף תרומות צנועות בין חבריו למען ילדי בית שאן. תמיד היה מוכן לבוא לעזרת חבר בצרה, והיה אהוב ואהוד על כל חבריו לנשק. כשהיה בשירות מילואים לא רצה לצאת לחופשות בעוד חבריו הנשואים ובעלי המשפחה נשארו בתפקיד.

ביום האחרון של מארס 1970 נקרא לשירות מילואים פעיל. יומיים לפני הפסח קיבל חופשה, אך סירב לצאת כי העדיף להישאר במקום תחת חברו הנשוי ובעל המשפחה, כדי שהלה יוכל לבלות את החג בחיק משפחתו. ביום י"ב בניסן תש"ל (18.4.1970), נפל בשעת תקיפת מטוסי האויב באזור תעלת סואץ. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה