תפריט נגישות

טוראי עודד קפלון ז"ל

עודד קפלון
בן 22 בנפלו
בן ברכה וירוחם
נולד בראשון לציון
בב' בטבת תרפ"ו, 29/12/1925
שרת בגבעתי - תש"ח, חיל השריון
יחידה: גד' 52, חט' 401, גד' 52
נפל בקרב
בי"ט בניסן תש"ח, 28/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: תל א-ריש בגבול יפו
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן ברכה יוכבד וירוחם, נולד ביום ב' בטבת תרפ"ו (19.12.1925) בראשון לציון. למד בבית-הספר היסודי "חביב" במושבה ובבית-הספר המקצועי על שם מכס פיין בתל-אביב. כילד נסע עם הוריו לדרום אפריקה וחזר לארץ עם אביו כשהיה בן 12 וגדל בבית דודתו שרה עזרוני.

בנעוריו, החל לעבוד כשוליה לרתך בבית- חרושת "גודביר" ברמת גן. חבריו המרובים אהבוהו והוקירוהו והוא היה להם דיין ושופט. כחבר "הנוער העובד" יצא להכשרה באלונים ובגבעת חיים והתאמן במסגרת הפלמ"ח.



בגיל 18 התגייס לצבא הבריטי ושירת בסדנאות הצי במצרים. עם שחרורו חזר לראשון לציון ועבד כקוון בחברת-החשמל. הוא השקיע ממרצו בהחייאת חלקת אדמה, שגם סבו טיפל בה ועיבדה.





עם פרוץ מלחמת העצמאות, עוד בטרם היה צבא סדיר בישראל, התגייס עודד לחטיבת "גבעתי", השתתף בכל הקרבות של גדודו והיה משוייך לחיל הרגלים והשריון. ביום י"ט בניסן תש"ח (28.4.1948) השתתף במבצע "חמץ" לכיתור יפו, במסגרתו תקף גדודו את תל-א-ריש. הגדוד כבש את התל, אך בטרם הספיק להיערך במקום ערכו הכוחות הערביים, בסיוע תגבורת מיפו, התקפת-נגד עזה. בלחץ של התקפת האויב נאלץ הגדוד לסגת. בקרב זה נפל יחד עם שלושה בני ראשון לציון: יחיאל רוזנפלד, עוזר קוסובסקי ויצחק חממי. עודד הובא למנוחת-עולמים בטקס צבאי בבית-הקברות הצבאי בנחלת יצחק.



ברחוב גורדון 12, שכונת כצנלסון בראשון לציון, נחנך גן לזכרו בשם "גן עודד קפלון".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה