תפריט נגישות

סגן ניצן ברק ז"ל

ניצן ברק
בן 22 בנפלו
בן אסתר ורמי
נולד ברחובות
בי' בחשוון תשכ"א, 31/10/1960
התגייס ב-ינואר 1979
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 202
נפל בקרב
בכ"ז באלול תשמ"ב, 15/9/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 16, שורה: 5, קבר: 1.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן אסתר ורמי, נולד ביום י' בחשוון תשכ"א (31.10.1960) ברחובות. בית הספר הראשון, שבו קנה ניצן את ראשית השכלתו, היה בית ספר ויצמן בהרצליה. בבית ספר זה הוא למד עד כיתה ו', וממנו עבר לחטיבת הביניים בבית ספר בקיראון. ניצן סיים את בית הספר התיכון-מקצועי "יד סינגלובסקי", במגמת האלקטרוניקה. הוא היה תלמיד מצטיין, והתעודות שקיבל היו מעולות. היו לניצן "ידי זהב", והוא העסיק עצמו בפירוק ובהרכבה של כלים ומכשירים שונים. ניצן היה נער אחראי ביותר, והוריו סמכו עליו בכול.

ניצן גויס לצה"ל במחצית ינואר 1979 ובשל נתוניו האישיים הוצב כפרח טייס בקורס נווטים. לאחר זמן הוא פרש והתנדב לצנחנים. לאחר הטירונות סיים ניצן בהצלחה מרבית קורס מ"כים. סמל מחלקתו, שעמד על תכונותיו, ציין כי לפי דעתו "ניצן הוא משכמו ומעלה בפלוגה - מתנהג בצורה מבוגרת ואחראית מאוד". לאחר שסיים בהצלחה קורס קציני חי"ר קיבל ניצן תחת פיקודו מחלקת צנחנים. הערכת מפקדיו הייתה, כי ניצן הוא "קצין מצטיין שתוכנן להשתבץ בתוך מפקד פלוגה, אהוד ואהוב על חייליו ומפקדיו". ניצן השקיע בפקודיו את כל מאודו והם השיבו לו אהבה. בראש מחלקתו עבר ניצן את השלבים הראשונים של מלחמת שלום הגליל. המחלקה שבה לארץ להמשך אימונים, והוקפצה חזרה ללבנון לאחר רצח באשיר ג'ומאייל.

ביום כ"ז באלול תשמ"ב (15.9.1982) נפל סגן-משנה ניצן בקרב בלבנון במלחמת שלום הגליל, והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקריית שאול. לאחר נופלו הוא הועלה לדרגת סגן. הוא השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

בעלון פלוגתו הועלו קווים לדמותו ולזכרו של ניצן.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה