תפריט נגישות

רס"ן אוריאל אורי בינה ז"ל

אוריאל בינה
בן 36 בנפלו
בן רבקה וששון
נולד בירושלים
בכ"ה בכסלו תש"ג, 4/12/1942
התגייס ב-אוקטובר 1960
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 115
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח באייר תשל"ח, 4/6/1978
מקום נפילה: בקעת הירדן
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בנם של ששון - יליד אירן שעלה בנערותו ארצה - ורבקה (לבית שושני) ילידת ירושלים. נולד ביום כ"ה בכסלו תש"ג (4.12.1942) בירושלים. בשנות ילדותו הראשונות חי בירושלים ואחרי כן בתל אביב, שם למד בבית הספר היסודי "יבנה" ובבית הספר התיכון ז' שביפו. מסור למשפחתו. כאח בכור נשא בקרבו אחריות כלפי אחיו הצעירים, במיוחד טיפל בצעיר האחרים, שנולד כשאורי היה בן שש עשרה. הוא היה מרתקם בסיפוריו ובשיתופם בחויותיו ובעיקר אלה שהיו קשורות בתחביב נעוריו, בנייה והטסה של דאונים. בתחביב זה באה לגילוי אהבתו לטיס, שניכרה בו מגיל צעיר. הוא היה מנסה לבנות דגמי מטוסים בכוחות עצמו וכשגדל הצטרף לקלוב התעופה, ובמסגרת זו הטיס דאונים.

עם גיוסו לצה"ל, באוקטובר 1960, הצטרף לחיל האויר ונעשה טייס. במסגרת שירות

המילואים עבר קורס הסבה ל"סקייהוק" ובו טס במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים. זמן קצר לפני נפילתו התכונן לטוס ב"כפיר".

אהבתו של אורי לטיס היתה צד אחד בדמותו. צד אחר שבלט בו היה רגש האחריות לעניין האנושי. עניין הבטיחות של בני אדם העסיקו מאוד, אף כתב עבודה מיוחדת בנדון, בשביל חברת אל על שעבד בה בחייו האזרחיים, אלא שלא הספיק לסיימה. בפרק זמן זה שקד במקביל להרחיב את השכלתו: למד מדעי המדינה, כלכלה ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. קיבל תואר במדעי המדינה, ולאחר מותו קיבל תואר בפילוסופיה.

ביום כ"ח באייר תשל"ח (4.6.1978) נפל בבקעת הירדן, בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול. השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות. במכתב תנחומים להורים השכולים כתב מפקדו: "... סמכנו עליו. היה ברור כי משימה

שיקבל על עצמו יבצע באורח מעולה".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה