תפריט נגישות

טוראי יוסף אהרוני ז"ל

יוסף אהרוני
בן 26 בנפלו
בן יוכבד ואליהו
נולד באפגניסטן
בט"ו בכסלו תרפ"ג, 5/12/1922
התגורר בירושלים
התגייס ב-1945
שרת בחיל השריון
יחידה: חי"ש - חילות שדה
נפל בפעילות מבצעית
בי"ט באייר תש"ח, 28/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ירושלים - מגרש הרוסים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 7, שורה: 01, קבר: 05.

קורות חיים

אהרוני יוסף בן אליהו ויוכבד. נולד בט"ו בכסלו תרפ"ג בעיר הראת שבאפגניסטן ועלה לארץ ב-1937. ישב במשך כל השנים בירושלים. למד בבית-הספר "בני-ציון", אך מחוסר אמצעים להמשיך בלימודיו החל לעבוד במסגרות והוסיף לקנות דעת בבית-ספר-ערב של "הנוער העובד". משך שנתים למד גם קורס למסגרות בבית-הספר המקצועי "עמל". היה חבר פעיל ב"הנוער העובד". על תקופה זו בחייו כותבים מוריו: "הוא העריך כראוי את הזמן, כאילו חי בהרגשה כי לא שנים רבות נותרו לו בחייו ועליו עוד להספיק הרבה".

שתקן היה ומכונס בתוך עצמו, אך בשעת הצורך היה ראש המדברים בחברה. יחד עם הבגרות והרצינות ציינו אותו תכונת הנכונות וההקרבה העצמית. בשנת 1945 הצטרף לפלוגות החי"ש ועם פרוץ מלחמת-השחרור היה בין המלווים הראשונים של השיירות לגוש עציון, נוה-יעקב ומקומות אחרים בסביבות ירושלים. נשלח יחד עם חבריו לעיר העתיקה. אחרי זמן קצר בא לחוות-הלימוד שבאזור ארמון הנציב ומשם הועבר לנוה-יעקב ועטרות.

בתחילת חודש מאי, עם פינוי שני הישובים האלה. חזר לירושלים ועמד להשתתף בקרבות העיר העתיקה, אך רסיס של פגז ניתק פתיל חייו ב-28.5.1948 בעמדו על משמרתו במגרש הרוסים בירושלים. נקבר בשייח-באדר א'. ב-10.9.1950 הועבר להר-הרצל בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה