תפריט נגישות

רב"ט רפאל רפי וורצל ז"ל

רפאל וורצל
בן 21 בנפלו
בן שרונה וגרשון
נולד בתל אביב
בט' באדר א' תש"ו, 10/2/1946
התגורר בתל אביב
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בחיל הנדסה, חיל כללי
יחידה: י"פ חה"ן צפון
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בחשוון תשכ"ח, 20/11/1967
מקום נפילה: חרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן גרשון ושרונה. נולד ביום ט' באדר א' תש"ו (10.2.1946) בתל אביב. בהיותו בן שמונה נתייתם מאביו אשר מת ממחלתו והוא נשאר עם אמו האלמנה שעמלה קשות על פרנסתם. הוא עזר לה כפי יכולתו בכל, אך בהגיעו לגיל "בר מצווה" חלתה גם אמו במחלה קשה, אלא שהחזיקה מעמד במשך שלוש שנים עד שנפטרה. לאחר מותה עבר רפי לגור בבית דודו ודודתו (אחות אמו) אשר גרו באותו בית והם גידלוהו ודאגו לכל מחסורו.

אחרי שסיים את לימודיו היסודיים בבית הספר "בילו" שבתל-אביב, למד בבית הספר התיכון העירוני הדתי ח'. היה פעיל באופן מיוחד בחיי בית הספר התיכון אשר למד, היה חבר פרלמנט הנוער, הוציא את עיתון בית הספר וכו'. השתייך ל"הפועל המזרחי". לאחר שסיים את בית הספר התיכון למד בבית הספר הטכני של הטכניון העברי בחיפה במגמה להיות הנדסאי בניין.

בנובמבר 1966 גויס לצה"ל לחיל ההנדסה, אלא שלא הספיק לגמור אף את שירותו הסדיר, כי ביום י"ז במרחשוון תשכ"ח (20.11.1967) נפל בשעת מילוי תפקידו. הוא ירד ברגל מהר החרמון ומאז נעלמו עקבותיו. במארס 1968 הוחזרה גופתו על ידי הסורים משטחם דרך מעבר בוטמיה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

בחוברת "עמודים", שהוצאה על ידי בית ספר התיכון שבו למד, הוקדש חלק לזכרו, ובו מופיעים מאמרים ורשימות לדמותו. בספר "במעלות גיבורים", בעריכת ישראל ארליך, הוקדשו לו כמה עמודים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה