תפריט נגישות

טוראי מאיר רויטמן עמיעז ז"ל

מאיר רויטמן
בן 22 בנפלו
בן לאה ומשה
נולד בתל אביב
בא' בחשוון תרפ"ז, 9/10/1926
התגורר בתל אביב
שרת באצ"ל
נפל בקרב
בי"ט בניסן תש"ח, 28/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יפו
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן משה ולאה. נולד ב-9.10.1926 בתל-אביב. למד בגימנסיה "הלפרין",משם עבר לבית-הספר התיכוני למסחר, וקיבל את תעודת הבגרות בגימנסיה "השכלה". מנעוריו חבר בבית"ר.

בשנת 1945 התגייס לנוטרות ונשלח לרמת דויד. חזר לתל-אביב כעבור ששה חדשים ועסק בהדרכה ובפעולות תרבותיות וספרותיות בקרב חוגי בית"ר. בימי רדיפת בית"ר על-ידי שלטונות המנדט לקח עליו את התפקיד של מפקד בית"ר הצעירה.

ב-29 ביוני 1946 היה בין עצורי תל-אביב שנשלחו על-ידי הבריטים לרפיח. גם שם התבלט ונבחר לנציג חבריו לפני שלטונות המחנה. היה אחד מהאחרונים ששוחררו. באותה שנה הגשים משא נפשו מנעוריו: עבודת מלח על סיפון אניה עברית. עלה על האניה העברית "עליזה" והתמחה בעבודה זו. חלם להיות פעם קצין-ים עברי. "עמיעז" נקרא בפי חבריו במחתרת.

עוד בבית-הספר נתגלו בו כשרונות למוסיקה וספרות. ממחנה רפיח ומנדודיו על האניה "עליזה" שלח הרבה רשימות שנתפרסמו בעתונים "המשקיף" ו"הבוקר" ("מיומנו של מלח עברי"). עיניו היו פקוחות לכל פרט קטן. ניחן בחוש הסתכלות עמוק. היה אהוב על חבריו.

עם התחלת המאורעות בארץ דחפו לבו להצטרף אל שורות הלוחמים. ב-8 באפריל 1948 השתחרר מהשירות הימי והצטרף מיד אל שורות "הארגון הצבאי הלאומי". קיבל תפקיד קרבי בקרב על יפו ונלחם ברחובות מנשיה.

נפל בי"ט בניסן תש"ח (28.4.1948) בקרב לא רחוק מנמל יפו על שפת הים. נקבר בנחלת יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה