תפריט נגישות

זלמן וינטר ז"ל

זלמן וינטר
בן 19 בנפלו
בן רחל ומשה
נולד בתל אביב
בח' בחשוון תרפ"ט, 22/10/1928
התגורר במעין ברוך
שרת בפלמ"ח, חטיבת גולני
יחידה: קבוץ מעין ברוך, מפח"ט
נפל בעת מילוי תפקידו
בב' בטבת תש"ח, 15/12/1947
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך למעיין ברוך
באזור הגליל
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 28, שורה: 01, קבר: 01.

קורות חיים

בן משה ורחל. נולד ב-22.10.1928 בתל-אביב. גמר את בית-הספר העממי "יסוד המעלה" ושנתים למד בגימנסיה "נורדיה". מחוסר אמצעים עזבה והמשיך בהשתלמות עצמית. בשבתו על ספסל הלימודים היה מתעמק בדברי הנביאים וחזונם ומוריו ומחנכיו תלו תקוות מזהירות בעתידו. עמל בן עמלים, גדל בעוני והלך לעבוד אך לא פסק ממשנתו. היה בוגר בית-הספר המקצועי על שם מכס פיין, בימים עבד ובלילות למד. כחניך תנועת "גורדוניה" ומדריך ב"התנועה המאוחדת" יצא להגשמה ולהגנה.

בן ט"ו הצטרף ל"שורה" ומאז נשא באהבה ואמונה בעול כל מצוותיה וחובותיה. כל ימיו התלבט בין חובותיו למשפחת המגשימים לבין דאגותיו לבית הוריו שהיה קשור אליו בכל נימי נפשו ולבו עד שלבסוף הצטרף לקיבוץ מעיין ברוך ותיכן תכניות להביא אליו גם את הוריו. כאן עבד בענפי המשק השונים, בבנין, ובעיקר במקצועו המסגרות שאהבו ושאף להתמחות בו. במכתביו הרבים להוריו סיפר באהבה על כל דבר קטן וגדול מהנעשה במשק ובמסגריה, כי מעורה היה בכל הויתו בחברה ואהוב עליה מאד.

ביום ב' בטבת תש"ח (15.12.1947) נסע בעגלה בדרך בין מעיין ברוך וכפר גלעדי, בצאתו להשתלמות מקצועית, והותקף לפתע על-ידי כנופיה שארבה לו בואדי חמרה שליד המשק. חבריו, שאצו לעזרתו מצאוהו הרוג, כשגופו מכסה ומגן על ילד שהובילו לבית-הספר. הנער ניצל. עקבות רוצחיו הוליכו לכפר הערבי חסאס. בפעולת ענשין, שנערכה שם על-ידי ה"הגנה", פוצצו שני בנינים ונהרגו עשרה אנשים. נקבר בנחלת-יצחק.

זכרו הועלה על דפי הספר "על מות", שהוצא על ידי קיבוצו לזכרם של חללי מעיין ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה