תפריט נגישות

ברוך לוין ז"ל

ברוך לוין
בן 28 בנפלו
בן איטה ודוד
נולד ברוסיה
בכ"ט בכסלו תרע"ז, 24/12/1916
שרת בבריגדה היהודית
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז בניסן תש"ה, 30/3/1945
מקום נפילה: איטליה
מקום קבורה: איטליה

קורות חיים

בן איטה ודוד. נולד בכ"ט בכסלו תרע"ז (24.12.1916) ברוסיה. עלה לארץ ישראל מפולין בשנת 1922. למד בתל-אביב, תחילה בבית הספר לבנים ע"ש אחד-העם ואחר-כך בגמנסיה "הרצליה". הוא קיבל תעודת בגרות והמשיך לימודיו בבית-הספר הגבוה למשפט וכלכלה בתל-אביב. לאחר שהוסמך עבר ללמוד מדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת לימודיו באוניברסיטה העברית כתב עבודת מחקר על פרץ סמולנסקין וזכה במילגה בהמלצת הפרופ' יוסף קלויזנר שבדק את העבודה ושיבח אותה. עם זאת פיתח את הנטיות שהיו בו משחר ילדותו לציור ומשחק ובין השאר למד זמרה במשך חמש שנים. ב-1933 הצטרף ל"הגנה" ובשנים 1937-1942 פעל במסגרת הפלוגה "הנודדת" בתל-אביב.

בשנת 1942 התגייס, לפי צו המוסדות הלאומיים, לצבא הבריטי. תחילה הצטרף ללהקה הצבאית העברית בצריפין בהנהלתו של הבמאי צבי פרידלנד. עם פיזור הלהקה עבר לגדוד הראשון של הרגימנט הארצישראלי ועמו עבר ב-1944 לבריגדה היהודית. בפלוגתו היה מהנה את חבריו בקולו הערב בכל חג ובכל מסיבה. עם כניסת פלוגתו לקווי החזית באיטליה על נהר הסניו לא רצה למלא תפקיד עורפי והשתתף בקרבות בקווים הקדמיים. בט"ז בניסן תש"ה (30.3.1945) השתתף בסיור פטרולים בקווי החזית ונפל בקרב בהיתקלות עם יחידת מארב של חיילים גרמניים ליד העמדה "דמפסי". הוא נטמן בבית העלמין הצבאי של בעלות הברית בראוונה, איטליה. הניח הורים, אשה תמר לבית פלוטנצקי, אחות ואח.

זכרו הונצח בספר "הבריגדה היהודית", ב"ספר העתונאים" תש"ו, ב"ספר ההתנדבות", ב"יזכור" מטעם מכון ז'בוטינסקי וכן בחוברת סקופוס (scopus) שיצאה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה