תפריט נגישות

טוראי דוד חיים כץ ז"ל

דוד חיים כץ
בן 19 בנפלו
בן שרה ואברהם
נולד בפולין
בב' בתמוז תשט"ו, 22/6/1955
התגורר בתל אביב
התגייס ב-נובמבר 1973
שרת בנח''ל, חטיבת הצנחנים
יחידה: נח"ל מוצנח - גד' 50, גד' 101
נפל בעת שירותו
בי' בטבת תשל"ה, 24/12/1974
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 9, שורה: 5, קבר: 24.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן אברהם ושרה. נולד ביום ב' בתמוז תשט"ו (22.6.1955) בפולניה שלאחר השואה. כשמלאו לו שנתיים, עלתה המשפחה ארצה והשתקעה בתל אביב. כאן למד בבית-הספר 'שלמה המלך'. משם עבר לבית הספר התיכון 'צייטלין', בחר במגמה ריאלית ביולוגית ועמד בבחינות הבגרות בהצלחה רבה.

כבר בגיל צעיר ניכר דוד ברצינותו ובשקדנותו בלימודים. אהב לקרוא, וימים שלמים לא משו ספרים מידיו. הציונים בתעודותיו היו גבוהים, אך לבו לא גאה משום כך ביחסו לחבריו. הללו אהבוהו בזכות מזגו הנוח, והם הרבו לבקר בביתו כדי לשחק אתו וגם כדי לקנות דעת ממנו. ואמנם, שמח דוד לעזור לחבריו ככל יכולתו.

דוד היה פעיל בתנועת הנוער 'בני-עקיבא', שהשרישה בו ערכים דתיים לאומיים וחלוציים. כאשר עמד לפני הגיוס לצבא הסדיר, נתקבל לעתודה האקדמית כדי להשתלם בהנדסת בניין בטכניון שבחיפה, אך הוא העדיף להצטרף לגרעין נח"ל 'צורים' שבמסגרת תנועתו. הוא חויל בסוף יולי 1973.

בתחילת נובמבר 1973 סיים דוד את הטירונות בנח"ל מוצנח. לאחר מכן עבר בהצלחה קורס רגמים וכן קורס צניחה. היה מסור לגרעין שלו, וחבריו כיבדוהו ואהבוהו. הם ידעו כי ניתן תמיד לסמוך על דוד, שיבצע כל משימה בנאמנות ובאחריות. בייחוד העסיקוהו בעבודות שהיו כרוכות במאמץ רוחני.

דוד אהב את הבית אהבה רבה ולא החמיץ כל הזדמנות לבקר אצל הוריו ואחיותיו הבוגרות. אם לא נתאפשר לו לבקרם אישית טלפן אליהם, כדי שלא ידאגו לשלומו.

ביום י' בטבת תשל"ה (24.12.1974) נפל בעת שירותו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבקרית שאול. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה