תפריט נגישות

סרן אילן יקואל ז"ל

אילן יקואל
בן 24 בנפלו
בן לואיזה וראובן
נולד בתל אביב
בט"ז באלול תש"ג, 16/9/1943
התגורר בתל אביב
שרת בחיל השריון
יחידה: יח נ"ט אוג' 94
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ביר לחפן
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
בעל עיטור המופת

קורות חיים

אילן, בן לואיזה וראובן, נולד ביום ט"ז באלול תש"ג (16.9.1943) בתל-אביב, מילדותו התגלתה בו תכונה שעתידה היתה להתפתח בו עוד. הוא היה דובר אמת ואומר אותה בקלות ויש שמאורע היה מסתיים בסנוקרת שהוא ספג. עם הוריו התנהג בהבנה ובמסירות-ובכבוד. תמיד עשה כבקשתם ולא היה מתמרד, היה נזהר ולא השאיר מקום לדאגה.

למד את לימודיו היסודיים והתיכוניים בגימנסיה "הרצליה" וסיימם בשנת 1661. שקט ורציני היה בלימודיו ונוהג בנימוס כלפי כל. בתפיסתו בשעורים באופן פעיל נחבא אל הכלים התחבב על כל יודעיו ברוב ענוותנותו ובמיעוט דיבורו.

כאשר סיים את לימודיו גויס לצה"ל. את שרותו העביר בחיל השריון, שם עבר קורס קצינים והשתחרר בדרגת סגן במארס 1967. בתור קצין צבא - הקבע התחיל ללמוד את מקצועות הפסיכולוגיה והפילוסופיה באוניברסיטה של תל-אביב, אולם הוא הספיק ללמוד רק חדשים מספר, כי מלחמת ששת הימים פרצה והוא נקרא לדגל - ומיד, ביום הראשון לקרבותיה: הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967) נפל בקרב שהתחולל בביר - לחפן בסיני בשעה שכייון את זרקור רכבו לעבר הטנקים של האויב כדי לאפשר לשריון הישראלי לכוון את נשקו הוא נגדם.

הובא לקבורה בבית הקברות לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר לבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

במרחשון תשכ"ח (נובמבר 1967) צוין לשבח על ידי מפקד-חטיבתו על גילוי אומץ לבו בעמדו בפני האויב.

עם נופלו התארגנו תלמידי החוג לפסיכולוגיה ומוריו באוניברסיטה של תל-אביב כדי להקים ספרייה על נושא הפסיכולוגיה על שמו וכך להנציח את זכרו. הספרייה הלכה וגדלה על-ידי תרומות ספרים וכספים והעבודה כולה בספרייה נעשית בהתנדבות.

לאחר נפלו הועלה לדרגת סרן.

לזכרם של שבעה סטודנטים של האוניברסיטה בתל-אביב (ואילן-ביניהם) לזכר אחד מעובדיה הוקמה קרן מילגות מטעם נשיא האוניברסיטה ומפירותיה הוענקה מילגה על שם כל אחד מנופלי מלחמת ששת הימים. חוברת בהוצאת המשפחה וחבריו הוצאה לזכרו ונקראת על שמו. הוא הוזכר בספרים שונים כגון "חשופים בצריח" לש' בטבת, "לא החרב לבדה" בהוצאת א' לוין-אפשטין.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה