תפריט נגישות

טוראי יורם ביאלר ז"ל

יורם ביאלר
בן 21 בנפלו
בן יהודית ויואל
נולד בתל אביב
בי"א באדר ב' תש"ח, 22/3/1948
התגייס ב-ספטמבר 1966
שרת בנח''ל
יחידה: 904
נפל בפעילות מבצעית
בד' באייר תשכ"ט, 22/4/1969
מקום נפילה: גבול מצרים
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 2, שורה: 3, קבר: 20.

קורות חיים

בן יואל ויהודית. נולד ביום י"א באדר ב' תש"ח (22.3.1948) בתל-אביב. יורם למד בבית-הספר היסודי "יהודה הלוי" ולאחר שסיים את לימודיו בו למד בבית-הספר "תיכון חדש" שבעיר והצטיין בלימודיו שם. היה חניך תנועת "השומר הצעיר" אך הושפע ביותר מחברי יודפת שבגליל מהאווירה המיוחדת של המקום.

עם סיימו את הלימודים התיכוניים גויס לצה"ל בספטמבר 1966, והצטרף יחד עם גרעין נח"ל, לקיבוץ יודפת. הוא אהב בעלי-חיים ולכן בחר לעבוד בדיר והיה לרועה צאן - עבודה שנתנה לו סיפוק רב. הוא נמשך לפילוסופיה וחיפש את טעם החיים. יורם שירת ביחידת נח"ל מוצנח ועבר אימונים מפרכים וקשים. היה בו ניגוד גדול בין הופעתו כ"צנחן קשיח" ובין רגישותו לבעיות מוסר חברתי ואישי. הוא חיבב תיאטרון, ספרות ושירה עברית חדשה וכן אהב מאד מנגינות ג'אז. תחביבו היה הצילום ובקיבוצו בנה מעבדת-צילום לשם הגדלת תמונות והדפסתן; ואכן השאיר אחריו אוסף עשיר של תמונות-נוף, אנשים וחיות. את החדשים האחרונים שירת בבונקר בתעלת סואץ - ובתוך בונקר זה, לאור-הנר, היה קורא שירה (את שירי עמיחי) וכתב פרקי יומן, רחוקים ממלחמה והרג ומלאים חיפושי דרך והכרת עצמו.

ביום-הזכרון הכללי לחללי צה"ל, הוא יום ד' באייר תשכ"ט (22.4.1969), נפל בהיתקלות בחולייה מצרית. זה היה שלושה שבועות לפני שחרורו מצה"ל. הובא מנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה