תפריט נגישות

ראש קבוצה אברהם כנעני ז"ל

אברהם כנעני
בן 20 בנפלו
בן אסתר ומרדכי
נולד בתל אביב
בי"ט בשבט תרפ"ח, 10/2/1928
שרת באצ"ל
נפל בקרב
בכ' בניסן תש"ח, 29/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יפו
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בפרוץ מעשי האיבה הערביים, בשנת 1947 נמצא אברהם בעמדות המגן וגם פיקד על פעולות עונשין נגד הערבים. החיוך לא סר מעל פניו ובדיחות- הדעת שלו ורוחו הטובה עליו נסכו תמיד בטחון בלב פיקודיו. בראשם יצא גם לקרב על יפו, אך ממנו לא שב : הוא נפל מפגיעת פגז בריטי.

דרך ארוכה של עבודה בתנאים קשים ביותר ושל השתתפות בקרבות רבים, עבר אברהם -- מיום שהצטרף לשורות אצ"ל, בהיותו בן חמש-עשרה ועד שנפל ביום החמישי לקרבות על יפו.

אברהם נולד בתל-אביב, למד בבית-ספר "בילו", ובבית-ספר תיכון למסחר והשתלם בבית הספר המקצועי ע"ש מכס פיין, הוא סיים את לימודיו בהצלחה והחל עובד כסדר בבית-דפוס, באותם הימים השתייך לנוער העובד ונמנה על אגודת "זבולון".

עם היכנסו לשורות אצ'"ל בשנת 1943, נפתח פרק חדש בחייו. הוא עבר מתפקיד לתפקיד, עד שהגיע לתפקיד המקווה -- פעילות בחיל הקרב. כבר בפעולה הראשונה בראש-העין עמדו מפקדיו על טיבו, כשראו אותו מבצע את המוטל עליו -- הוא שימש כ"סבל" -- בשקט, בבטחון ובחיוך. אחרי פעולה זו ידעו כי לכל מקום אפשר לשלחו,

ואכן נשלח אברהם מפעולה לפעולה -- ובין הזמנים עבר קורם מפקדים ונתמנה כמפקד יחידה בח"ק, הוא השתתף בהתקפה על מחנה הצבא במגרשי התערוכה בתל-אביב ; חדר עם חבריו למחנה חיל האוויר בתל-אביב ; הלך עם מתקיפי משטרת רמת-גן והיה גם בין חוטפי הקצינים הבריטיים ממלון "הירקון" בתל-אביב.

בשעת הנסיגה מההתקפה על בנק "עותומן" ביפו, הוא נתפס כחשוד, אך בבית הדין לא נמצאו הוכחות מספיקות נגדו והוא יצא זכאי. הוא לא שוחרר, כי נעצר באורח אדמיניסטרטיבי ונשלח ללטרון לחצי שנה. עם שחרורו חזר לעבודה והשתתף בהתקפה על מחנה הצבא בחדרה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה