תפריט נגישות

סגן יצחק זבולוני ז"ל

יצחק זבולוני
בן 19 בנפלו
בן יפה ויונה
נולד בכפר חסידים
בט"ז בסיון תרפ"ח, 4/6/1928
התגורר בכפר חסידים א'
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל
יחידה: הגדוד השישי - "ירושלים"
נפל בקרב
בה' בשבט תש"ח, 16/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לכפר צוריף
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, שורה: 2, קבר: 3.

קורות חיים

בן יונה ויפה. נולד ביום ט"ז בסיוון תרפ"ח (4.6.1928) בכפר-חסידים. הוריו היו מראשוני המתיישבים במקום. למד בבית-הספר העממי שבכפר, ואחר-כך בבית-הספר המחוזי ביגור.

משסיים את בית-הספר הלך לפלמ"ח והשתתף במבצעים רבים, אף נאסר ביוני 1946, וישב זמן מסוים בלטרון. במלחמת העצמאות נשלח לשירות באחד מבסיסי הגדוד השישי בסביבות ירושלים.

צנוע ושקט, רציני וטוב-לב. חלם לשוב, בתום המלחמה, לכפרו ולעבוד במשק. הגיע לגוש עציון עם המחלקה הראשונה של הפלמ"ח, בפיקודו של דני מס, השתלב בביצור גוש עציון ובתכנון הגנתו ואחר כך חזר לבסיסו.

אם כי נפשו סלדה מתארים צבאיים ולא רצה להיקרא "מפקד" נשלח לקורס מ"כ ושירת בתפקיד מ"כ בבסיס רמת-רחל. הכניס לחיי פקודיו רוח של חברות ערה ונתחבב עליהם מאוד.

כל זמן שירותו בפלמ"ח היה בסביבות ירושלים. בטיוליו וסיוריו הכיר את כל משעולי ההרים בסביבה ולכן היה בשעתו אחד המלווים של הפלוגות העולות למצדה.

בצאת מחלקת ה"ל"ה" לעזרת גוש עציון הנצור צורף אף הוא אליהם כבקי בכל שבילי הגוש. בדרך זו נפל עם כל חברי המחלקה ליד הכפר צורוף, בה' במרחשוון תש"י (16.1.1948) והובא לקבר-אחים בכפר-עציון. משם הועברה גויתו לקבורת קבע על הר-הרצל ביחד עם כל חללי הגוש ביום כ"ה במרחשוון תש"י (17.11.1949). בפקודת המטכ"ל מיום ז' בתשרי תש"י (30.9.1949) הועלתה דרגתו לדרגת סגן.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה