תפריט נגישות

רב"ט עקיבא תמיר טיטינשניידר ז"ל

עקיבא תמיר
בן 26 בנפלו
בן לובה ופישל
נולד בתל אביב
בכ' באב תרפ"ה, 10/8/1925
התגורר בתל אביב
התגייס ב-אוגוסט 1951 (מילואים)
שרת בחיל התותחנים, חיל השריון
יחידה: גד' 899, גד' 9305
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באב תשי"א, 27/8/1951
מקום נפילה: בן שמן
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: רחובות
חלקה: 1, שורה: 2, קבר: 5.
הותיר: אשה בהריון, בן

קורות חיים

עקיבא תמיר (טיטינשניידר), בן פישל ולובה, נולד ביום כ' באב תרפ"ה (10.8.1925) בתל אביב. סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "תל נורדוי". בן ט"ו היה בהיכנסו לשירות גדנ"ע בתל אביב. בשנת 1942, בהיותו בן י"ז, היה בין ראשוני הפלמ"ח המגוייס, למרות שגיל הקבלה היה אז י"ח; אבל בגלל גופו החסון ובגרותו הרוחנית ונוסף לכך מסירותו ל"הגנה" בעבר, נתקבל לפני הגיעו לגיל-הגיוס. בימי שירותו בפלמ"ח עבר ממחנה למחנה ובכמה מקרים גילה אומץ-לב ונכונות למבצעים נועזים. תקופת-מה עשה בבן-שמן. בהיותו בעין-חרוד עסק גם במשק וגם באימונים ובתקופה הקשה של אל-עלמיין עבר במסעות עם יחידתו את הגליל כולו, את עמק בית שאן, ג'נין, שכם וכפרים ערביים אחרים השוכנים דרומה לבית-שאן. אחרי שעבר עם מחלקתו לגבעת השלושה שוחרר וגויס מטעם ה"הגנה" לשמש כנוטר במחנות הצבא הבריטי, מקום אשר בו סייע בהעברת נשק ותחמושת.

לפני מלחמת-הקוממיות גויס כחבר ה"הגנה" (יחד עם מכוניתו) להובלת צרכי-מזון וחומרים לביצור היישובים המרוחקים בנגב.

כן היה אחראי על שירות-האספקה לירושלים ולגליל. עם הקמת חיל-התותחנים נעשה אחראי לרכב והשתתף בקרבות שבפרוזדור ירושלים ואף במערכות-הנגב.

נפל בשעת מילוי תפקידו ביום כ"ה באב תשי"א (27.8.1951) והובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית-הקברות ברחובות. הניח אשה וילד בן 4.5; אשתו היתה בהריון בשעת נופלו ובהיולד הילד השני קראה עליו את שם-אביו. כמה עמודים לזכרו הוקדשו בספר "מתוכנו יצאו" - על תלמידי בית-הספר היסודי "תל נורדוי" בתל אביב, שהוציאו ההורים יחד עם הנהלת בית הספר.

בנובמבר 1967 נפל בנו, סגן משנה שלום תמיר, בשעת מילוי תפקידו בשירותו הפעיל בצה"ל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה