תפריט נגישות

סמ"ר עופר-חיים בל ז"ל

עופר-חיים בל
בן 21 בנפלו
בן מירה וחנן
נולד בתל אביב
בכ' בניסן תשל"א, 15/4/1971
שרת בחיל התותחנים
יחידה: ביסל"ת 9
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ו באדר א' תשנ"ב, 19/2/1992
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 2, חלקה: 17, שורה: 6, קבר: 9.

קורות חיים

בן מירה וחנן. נולד ביום כ' בניסן תשל"א (15.4.1971) בתל אביב. למד בבית הספר היסודי ע"ש זלמן ארן בתל אביב. אחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר תיכון חדש במגמה הפיסיקלית.

עופר הצטיין בתפיסה, בזיכרון ובחשיבה מופשטת ולוגית, ובהיותו בעל ערכים חברתיים נמנה עם התלמידים הבולטים והמקובלים בכיתתו. הוא היה ברוך כשרונות. בגיל צעיר צייר, פיסל בחימר ואף חיבר סיפורים פרי דמיונו. במשך שנים רבות ניגן בפסנתר בכישרון רב. הדבר נתגלה בקונצרטים הרבים שהופיע בהם, שהאחרון בהם נערך במוזיאון תל אביב ושודר ברדיו בשידור ישיר בקול המוסיקה. אהבתו למוסיקה ניכרה גם בהתמכרותו למוסיקת פופ על כל גווניה. עופר הקדיש שעות רבות ומהנות למשחקי הכדורגל והכדורסל יחד עם חבריו, שאיתם היה בקשר אמיץ לאורך תקופת הילדות, הנעורים והצבא. עופר היה בהיר שיער, תכול עיניים וגבה-קומה. שמחת-חיים, יצירתיות, רגישות, עשייה וענווה איפיינו את אישיותו המיוחדת.

עופר גויס לצה"ל בראשית אוגוסט 1989 והצטרף לחיל-התותחנים. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס תותחנים ובקורס מפקדים, הוצב ליחידת 'נמר' בתפקיד מפקד צוות תומ"ת. אחרי-כן הוצב לבסיס הטירונים של החיל בתפקיד מדריך טירונים וקורס תותחנים. במרוצת הזמן מונה לתפקיד סמל מחלקת טירונים ורב-סמל-פלוגתי. להערכת מפקדו היה עופר חייל אחראי מאוד ורציני בעבודתו, הוא ביצע את תפקידו היטב והיה לאחד המדריכים הטובים ביותר בבסיס הטירונים של החיל. בסיכומי ראיונות עימו, המצויים בתיקו האישי, אמר עופר למפקדו כי הוא נהנה להדריך טירונים, ומפקדו השיב כי הוא מרוצה מאוד מעבודתו ומודה לו על ההשקעה.

ביום ט"ו באדר א' תשנ"ב (19.2.1992) נפל עופר בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית שאול. השאיר אחריו הורים ואחות שלי.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "סמ"ר עופר ז"ל עשה דרך ארוכה ביחידתו, ובמשך חמישה-עשר חודשים התקדם מתפקיד לתפקיד בהצלחה רבה, עד לתפקיד הבכיר של רב סמל פלוגתי, אותו קיבל מידי יום לפני התאונה. קצין תותחנים ראשי ציין במכתבו למשפחה: "עופר היה דמות החייל לה אנו מחנכים וכמותו אנו רוצים תחת פיקודנו. עופר התבלט במסירותו, באכפתיות שלו וברצינות שלו לתפקיד, כמחנך ומפקד של טירונים". בית-הספר 'תיכון חדש' בתל אביב מנציח כל שנה את דמותו של עופר ואת כישוריו הספורטיביים בעריכת טורניר כדורסל - משחק שכה אהב - על שמו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה