תפריט נגישות

סגן שבתאי סימון ז"ל

שבתאי סימון
בן 21 בנפלו
בן פוה ודוד
נולד בתל אביב
בכ' באב תשי"ב, 11/8/1952
התגורר בגבעתיים
שרת בחיל הנדסה
יחידה: בהל"צ
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט באב תשל"ג, 17/8/1973
מקום נפילה: דהב
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח - יצחק

קורות חיים

בן דוד ופוה. נולד ביום כ' באב תשי"ב (11.8.1952) בתל-אביב ולמד בבית-הספר היסודי "אילון". הוא סיים בהצטיינות את לימודיו בבית-הספר המקצועי "שבח" בתל-אביב. הוא הצטיין בעיקר במקצועות הריאליים, אך לא נהג יוהרה עקב זאת ושמר קשרי חברות עמוקים ואמיצים עם חבריו הרבים. כך מתאר אותו מחנכו בבית הספר המקצועי: "הוא היה תלמיד מבריק, הבין דברים עוד לפני שהוסברו - - - היה תמיד מוכן לעזור ולכן היה אהוב על מוריו ועל חבריו כאחד - - - שבתאי לא הרבה לדבר. כל מלה שיצאה מפיו הייתה עניינית והגיונית - - - לגביו אהבת המולדת ומסירות לה ללא סייג, היו דברים מובנים מאליהם. הוא הצטיין בספורט והיה פעיל במיוחד בכדורגל - - - מעולם לא עשה דבר לא יפה. היה ישר והוגן, מעל לכל היה "גבר". כשאמרתי לו שמקומו של בוגר בי"ס בחיל-החימוש או בחיל האוויר אמר: "אני - ליחידה קרבית!".

שבתאי התגייס לצה"ל בתחילת נובמבר 1970 והתנדב לשרת ביחידת הנדסה קרבית. הוא עבר בהצלחה קורס פלסים וקורס מש"קי פלסים. הצלחתו בתפקידיו ושאיפתו להתקדם ולשרת את המדינה הביאוהו אל קורס הקצינים ואל קורס קציני חיל ההנדסה, שסיים בהצלחה. הוא נחשב לקצין מעולה בזכות המרץ, המסירות, היוזמה וכושר החשיבה המיוחדים לו. תחילה שימש כמפקד מחלקה בקורס למש"קי חיל ההנדסה ולאחרונה נתמנה לסגן מפקד הקורס. בזכות עליזותו ורוחו הטובה היה מוקד של שמחה וחברות בפלוגה. הוא ידע תמיד לשים גבול בין רצינות לשובבות. יצא לו שם של מפקד קשוח, התובע מפקודיו את מיטב מאמציהם בשמשו להם דוגמא אישית. הוא מיצה את מלוא היכולת הגלומה בו והשתדל להעלות את חייליו-פקודיו לרמתו שלו, להישגים מעולים יותר, למיומנות טובה יותר ולעבודת צוות מעולה. ביום י"ט באב תשל"ג (17.8.1973), נפל סגן שבתאי בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

מפקדו כתב במכתב תנחומים למשפחה: "שיקולים של הנאה אישית, או של טובת הפרט היו רחוקים ממנו ואת כל אשר היה אצור בקרבו הקדיש לטובת הכלל - ליחידתו לחבריו ולפקודיו. בעבודתו בקורס מפקדי כיתות גילה כשרון רב, מקוריות ומסירות הערכנוהו כטוב שבמפקדי המחלקות. בשל הישגיו אלה אף מיניתי אותו, לפני כל חבריו, לתפקיד סגן מפקד הקורס".

ליום השנה לנפילתו הוציאו לאור חבריו ליחידה חוברת זיכרון בשם "שבתאי".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה