תפריט נגישות

סרן נתנאל אלדר ז"ל

נתנאל אלדר
בן 25 בנפלו
בן חיה ופנחס
נולד באשקלון
בב' בתשרי תשט"ז, 18/9/1955
התגייס ב-פברואר 1974
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 140
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ו בטבת תש"מ, 15/1/1980
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה ובן

קורות חיים

בן חיה ופנחס, נולד ביום ב' בתשרי תשט"ז (18.9.1955) באשקלון. הוא סיים חמש שנות לימוד בבית-הספר היסודי "אילנות" בעיר הולדתו, שנה שישית למד בבית-הספר האזורי "איילת השחר" והשלים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "הערבה" בחולון. לאחר מכן, עבר לבית-הספר התיכון הטכנולוגי "אורט יד סינגלובסקי", ולמד בו ארבע שנים מכונות ואוטומציה יחד עם לימודים עיוניים לתעודת הבגרות. נתי היה בן טוב ומסור למשפחתו, כיבד את הוריו והיה אח טוב ותומך לאחותו הצעירה. בבית הוא נהג לעזור, ותרם את חלקו בנשיאת הנטל לקיום המסגרת המשפחתית. הוא היה נער חברותי, מעורה בחיי הקהילה ואהוב על חבריו. הייתה בנתי שלוות נפש ורצינות שחיבבו אותו על כל מי שהכירו. תמיד היה נכון לעזור לחבר הן במעשה והן בעצה.

נתי גויס לצה"ל בסוף ינואר 1974 והתנדב לשרת כטייס בחיל-האוויר. לאחר סיום הטירונות הוא נשלח לקורס טיס, ועבר במסגרתו גם קורס צניחה. לאחר שהשלים את כל שלבי קורס הטיס היה נתי לטייס קרבי. הוא היה טייס טוב ובעל מקצוע מעולה. במהלך שירותו מילא נתי בהצלחה משימות רבות במסגרת החיל. הוא השתתף בגיחות מבצעיות רבות ותרם מכשרונו ומיכולתו למען ביטחון הארץ ושלומה. בשלהי 1976 הועלה נתי לדרגת סגן. בהערכות מפקדיו, נכתב עליו, שהוא מהווה דוגמה וסמל לדבקות במטרה, לרצינות בעבודה וליכולת בביצוע משימות. הוא שימש בתפקידים שונים בנוסף לתפקידו כטייס: שירת כקצין מודיעין, כקצין רכב, כמדריך טיס וכקצין מערכות.

בחודש אוגוסט 1978 נשא נתי לאשה את חברתו-עמית והקים עמה משפחה ובית חם.

נתי שוחרר מהשירות בצה"ל בדרגת סרן בנובמבר 1979, לאחר שלוש שנות שירות קבע. חודשיים לאחר שחרורו, הוא נקרא לתקופה של שירות מילואים.

ביום כ"ו בטבת תש"מ (15.1.1980) נפל נתי במילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בקריית שאול. הוא השאיר אחריו אשה, ובן-נתאי שנולד ששה חודשים לאחר מותו. במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "נתנאל היה מטובי הטייסים בטייסת ומן האנשים האהודים ביותר, שקט, החלטי, מוכשר ומסור מאוד...".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה