תפריט נגישות

סרן גיל ליברך ז"ל

גיל ליברך
בן 22 בנפלו
בן עליזה וגרשון
נולד בתל אביב
בט"ז בחשוון תשי"ט, 29/10/1958
התגייס ב-3.2.1977
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 14, גד' 184
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ד בתשרי תשמ"א, 4/10/1980
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 13, שורה: 4, קבר: 29.
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

גיל, בן עליזה וגרשון, נולד ביום ט"ז בחשון תשי"ט (29.10.1958) בתל-אביב. גיל למד בבית-הספר היסודי בשיכון צהלה, ובחטיבת הביניים והתיכון, עירוני י"ד, בשיכון דן. את לימודיו הוא סיים במגמה ריאלית ביולוגית. הוא השתייך לשבט "הצופים" ולמועדון הספורט בצהלה. גיל אהב לשחות ולשחק טניס.

על תקופת לימודיו בבית-הספר התיכון סיפרה מורתו: "שש שנים היה תלמידי, ולא אכחד אם אומר שהיה מן המעולים שבכולם. היה סמל, דוגמה ומופת, כבן מסור, כתלמיד טוב העושה את המוטל עליו, והרבה מעבר לכך. ברצון, בשמחה, בהקרבה, תמיד מצוין. ועם זאת - לא מתנשא. תמיד מצטנע. עוזר לזולת. בעל ערכים ומנומס. אהב ספרים ואהב עבודות מחקר ועיון". בפברואר 1977 התגייס גיל לצה"ל, ושירת בחיל השריון. הוא עבר קורסים אחדים ובמאי 1978 עלה לדרגת סמל. מתפקידו כמשק-טנק נשלח גיל לקורס קצינים, השלימו ובנובמבר 1978 עלה לדרגת סג"מ. כעבור שנה אחת הוא עלה לדרגת סגן, וכיהן, כקמב"ץ בגדודו. גיל עמד להשתחרר מצה"ל בסוף שנת 1980, אחרי תקופת שירות בצבא הקבע, וכבר תכנן המשך לימודים אקדמאיים. הוא נרשם ללימודים באוניברסיטה העברית בירושלים. אולם באותו זמן לחצו עליו מפקדיו שיאריך את שירותו בצבא הקבע, ואף הבטיחו לו תפקיד מ"פ בגדוד שריון. גיל התלבט בין שתי האפשרויות. מצד אחד ביקש להמשיך בלימודיו, ומצד אחר השפיעו עליו חבריו להמשיך שירותו. ביום 1.10.1980 הוא היה בדרכו מיחידתו הביתה. כנראה ביקש להודיע למשפחתו את החלטתו על המשך דרכו. הוא נסע בג'יפ צבאי בשעת בוקר מוקדמה, ובתאונת-דרכים משולשת נפצע גיל פצעים אנושים. הוא הועבר לבית-חולים וארבעה ימים נאבק על חייו. ביום כ"ד בתשרי תשמ"א (4.10.1980) נפטר גיל מפצעיו. בן 22 שנים הוא היה במותו. אחרי מותו, הוא הועלה לדרגת סרן.

מפקד גדודו כתב עליו למשפחתו: "בנכם סרן גיל היה הרוח החיה בגדוד, שעמל וטרח למענו מעבר למצופה מתפקידו כקצין מבצעים. כל משימה שהטלתי עליו הוא ביצע בצורה מושלמת ובלא פגם. בלא מאמץ הצליח לסחוף את כולנו בלהט הנעורים, שכה אפיין אותו. בימים הקצרים שפעלנו יחד הרגשתי שיש לי על מי לסמוך, ועד מהרה חרגו יחסינו מעבר למקובל בין מפקד לפיקודו". גיל הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו הורים ואח. על שמו הוקמה פינת קריאה בספריית בית-הספר שבו למד.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה