תפריט נגישות

סמ"ר אלעזר ליאון ז"ל

אלעזר ליאון
בן 21 בנפלו
בן תאה ומנחם
נולד בחולון
בי"ז בטבת תשי"ג, 4/1/1953
התגייס ב-נובמבר 1971
שרת בחיל השריון
יחידה: גד' 429
נפל בעת מילוי תפקידו
בל' באב תשל"ד, 17/8/1974
מקום קבורה: רחובות
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן מנחם ותאה. נולד ביום י"ז בטבת תשי"ג (4.1.1953) בחולון.

למד בבית-הספר היסודי 'מגן' שבמעוז-אביב (ת"א). אחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון ע"ש דה-שליט שברחובות. אלעזר היה אהוב על מוריו ועל חבריו לכיתה, על-אף שהתנגד לשיטת-הלימודים בבית-הספר שהיתה, לדעתו, יבשה ולא-יצירתית וזכה להערכת כולם. הוא היה חובב-מוסיקה נלהב, פרט בגיטרה, אסף תקליטי ג'אז, פופ ומוסיקה קלסית ולא החמיץ כל-הזדמנות לשמוע מוסיקה או לנגן.

אלעזר אהב לעסוק בספורט והתאמן שעות רבות בכדורגל, במסגרת בית הספר. אהבה מיוחדת היתה בו לנוף ולטבע; הוא הרבה לטייל ברחבי-הארץ, ברגל וברכב, התעמק בידיעת-הארץ ואף זכה לעלות לשלב-הגמר בחידון לידיעת-הארץ של צה"ל. הוא התעניין בזיהוי פרחים וציפורים ואהב במיוחד את נופי המדבר. תחביב נוסף שהעסיקו שעות רבות היה הבולאות, איסוף בולים בכלל זה.

תכונה בולטת באופיו של אלעזר היתה אהבתו לאדם. מספר אביו: "הוא הזדהה עם כל נפש מדוכאת, אפילו זו חיה פצועה. אם יכול היה לעזור, עשה זאת ובצנעה. אך לא באמונה עיורת קשר ידידות; כפי שהיה ער לחולשותיו, כך גם ידע את מגבלות חבריו והתחשב בהן. היו לו חברים מכל השכבות והעדות. הוא שנא את אי-הצדק ואת הבירוקרטיה וחש באחריות המוטלת על השכבות המבוססות כלפי השכבות הנחשלות.

אלעזר אהב אמת וצדק. לא-פעם הביאו הדבר להתמודדות עם סביבתו, בבית-הספר ומחוצה לו, אך יותר מהתמודדות עם סביבתו נאבק עם עצמו על האמת הפנימית שלו, כי אמת דיבר בלבבו".

אלעזר גויס לצה"ל בנובמבר 1971 והוצב לחיל-השריון. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס נהגי-נגמ"שים ובקורס-מ"כים-חרמ"ש נשלח לחטיבת-שריון בסיני. הוא השתתף בקרבות על תעלת-סואץ במלחמת יום-הכיפורים ולחם בחירוף-נפש בראותו את חבריו נופלים לידו.

אלעזר לא אהב את חיי הצבא, אך היה חייל למופת ותרם ככל-יכולתו במסגרת תפקידו. הוא התמחה בכל הקשור בנגמ"שים ואף הציע הצעות רבות לשיפורים במבנם ובאחזקתם. על הצעותיו הרבות קיבל מכתב הוקרה ממפקדת גייסות-השריון, וזה לשונו: "קיבלנו מהחייל שורה של הצעות לשיפורים. ההצעות נבונות ביותר והן הועברו לטיפול האחראים וכן ישובצו במקום הנאות בכלל הלקחים הנאספים בידי הגיס. נא להעביר העתק מכתב זה לחייל ולהביע בצורה נכונה את הערכתנו". למרות תנאי-השירות הקשים הצליח אלעזר להגיע למיצוי עצמי בזכות אהבתו והתמחותו בנגמ"שים, ובזכות הנוף המדברי בו שירת, נוף שאהב מילדותו, והשילוב ביניהם. על מסירותו הרבה לתפקידו ועל שאיפתו לתרום כמיטב-יכולתו תעיד הצטרפותו לכוחות הלוחמים, במלחמת יום הכיפורים, למרות היותו מוצב לתפקידי שמירה בבסיס עורפי. ביום ל' באב תשל"ד (17.8.1974) נפל אלעזר בעת מילוי תפקידו.

הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שברחובות. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר מותו הועלה אלעזר לדרגת סמל-ראשון.

משפחתו הנציחה את זכרו בחדר-עיון לזכר חללי מערכות-ישראל בבית-הספר היסודי 'מגן' שלמד בו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה