תפריט נגישות

סמל זיו סוכר ז"ל

זיו סוכר
בן 31 בנפלו
בן רחל וישראל
נולד בתל אביב
בי"ד באב תרצ"ו, 2/8/1936
התגייס ב-1954
שרת בחיל המודיעין, חיל השריון
יחידה: חט' 200
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: מעבר הג'ידי
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 14, קבר: 10.
הותיר: אשה וילד

קורות חיים

סוכר זיו, בן ישראל ורחל, האב - איש "הגנה" ותיק שבזמן מלחמת-הקוממיות עסק ביצור נשק בבית-החרושת של ה"הגנה".

זיו נולד בעיצומם של המאורעות, ביום י"ד באב תרצ"ו (2.8.1936) בתל-אביב. את לימודיו היסודיים סיים בבית החינוך ואת התיכוניים סיים בבית-הספר העירוני ד'. זיו השתייך לגדנ"ע, בו עבר קורסים להדרכה. כן היה חבר ב"תנועה המאוחדת".

כאשר סיים את לימודיו התיכוניים התלבט אם לפנות לעתודה האקדמאית או להתגייס לצה"ל. לבסוף החליט להתגייס. זה היה בשנת 1954. זיו הצטרף לחיל בו שירת גם בגדנ"ע - במודיעין.

לאחר סיימו את השירות בצבא עבר לירושלים ולמד באוניברסיטה העברית בפקולטה למדעי-המדינה ולמודי המזרח התיכון ואף עבד ושימש כעוזר לנציב שירות המדינה בנציבות. היה גם פעיל בהסתדרות הסטודנטים וכן בחוג הצעירים במפא"י. עם גמר לימודיו בשלב האקדמי הראשון במדעי מדינה עבר לפקולטה למשפטים. עם לימודיו בפקולטה למשפטים עבר מהנציבות לעבוד באוצר, בהתחלה כעוזר למנהל לאחר מכן סיים קורס למפקחים מבקרים למחלקה המשפטית של אגף מס הכנסה. זיו למד בפקולטה למשפטים לקראת התואר .B.L.L וקיבל את תעודת הגמר שלו בנובמבר 1966 ושנה למד לקראת התואר .M.L.L.

כפעם בפעם היה נקרא למילואים ובחזרו לא היה מרבה בשיחה על חוויותיו ונסיונותיו אף-על-פי שהיה אדם אוהב שיחה. כאמור, איש מודיעין היה וידע לשמור סוד אבל לא זה הדבר שקבע. נכונותו היתה לצאת למילוי תפקידו ואף מעבר לתפקידו - והוא לא היה מדבר על-כך.

זיו היה חי במדינה לא רק כשותף לה ולא כמי שהיה נוטל ממנה אלא מוכן גם להעניק לה משהו משלו תמיד, מתוך רגש של חובה ואחריות, מתוך עמידה בפני סכנות. הוא מוכן היה להיות נתבע תמיד וללא אומר ודברים.

בפרוץ מלחמת ששת הימים נקרא לדגל וביום הרביעי לקרבות, הוא כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967) נפל בקרב שנערך במעבר הג'ידי כאשר הוביל את חבורת הפיקוד הקדמית של החטיבה לעבר התעלה. הניח אשה וילד. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן ועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

הספרייה של הלשכה המשפטית הוקדשה לזכרו של זיו, כיון שרעיו וידידיו הכירו בו את המשפטן המובהק והמעולה, בעל כושר הניתוח והתפיסה המהירה, שלא הגיע ללשכה בדרך הקלה אלא אחרי שלושת חדשי הקורס של מפקחים מבקרים, לאחר השתלמות אצל פקיד השומה. הוא לא הסתפק בפתרונות שטחיים ותמיד חתר להעמיק ולחדור לנבכי הבעיה. זיו היה איש אתגרים ועמד בפניהם בכל מלוא הידע וכשרון.

בחוברת "פרחים עצובים", לזכר בוגרי בתי-הספר התיכון העירוני ד' בתל-אביב שנפלו במערכה, הובאו דברים עליו ולזכרו. שמו הוזכר גם "בידיעות אגף מס-הכנסה".

בספר "נזכור" שבהוצאת האוניברסיטה העברית בירושלים והסתדרות הסטודנטים שבה, בעריכת יהודה האזרחי, הוקדשו לו עמודים מספר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה