תפריט נגישות

רב"ט בצלאל זולוטוב ז"ל

בצלאל זולוטוב
בן 24 בנפלו
בן שרה ודוד
נולד בפולין - וארשה
בי"ג באייר תרפ"ד, 17/5/1924
התגורר בתל אביב
התגייס ב-11.1947
שרת בגבעתי - תש"ח, חיל השריון
יחידה: גד' 53, חט' 401, גד' 52
נפל בקרב
בכ"ט באייר תש"ח, 7/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ניצנים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: ניצנים

קורות חיים

זולוטוב בצלאל בן דוד ושרה. נולד ב-17 במאי 1924 בוארשה ועלה לארץ עם הוריו בגיל 11. רכש השכלה בבית-הספר התיכוני למסחר בתל-אביב ועם גמר לימודיו יצא לשנת- שירות אל שדה-התעופה הבריטי ברמת- דויד, בו שימש כנוטר. במקום זה עלה כעבור זמן קצר לדרגת קורפורל. בין ידידיו הרבים במחנה היו קצינים אמריקניים וחיילים כושיים, פועלים ערביים ואנשי המשקים בסביבה.

עם תום שנת-השירות למד שנה אחת בטכניון העברי בחיפה, אך נאלץ להפסיק לימודיו ולהירתם בעול העבודה. עבד בפקידות. היה מטובי השחיינים במחלקת השחיה של "ברית מכבים-עתיד". אהב לשחות ולרכוב, לקרוא בספר או לכתוב ביומנו. עליז ורענן, תמיד ריחף חיוך על שפתיו, ועל כך אהבוהו חבריו.

בין ראשוני המתנדבים למלחמות-ישראל, מילא את תפקידו כמפקד כיתה במרחבי חזית הדרום, חטיבת "גבעתי". היה בין מגיני ניצנים ב-7 ביוני 1948, השתתף בנסיון-שוא לפרוץ את המצור ובהתיעצות האחרונה, בה הוחלט על כניעת המקום, לאחר שאזל הנשק. אותה שעה ברחו הוא ועוד חבר אחד עם ברן בלתי-ראוי-לשימוש לפרדס שבצד הדרומי של המשק. הפרדס נמצא מחוץ לעמדות הצבא המצרי הסדיר והיה ברשותם של אנשי הכנופיות ומסתבר שהוא וחברו נרצחו על-ידיהם בו ביום. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בניצנים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה