תפריט נגישות

רב"ט מרדכי מרקו גלנטי ז"ל

מרדכי גלנטי
בן 23 בנפלו
בן עדינה ומשה
נולד במצרים - קהיר
בא' בכסלו תש"ה, 17/11/1944
התגייס ב-אוקטובר 1962
שרת בחיל השריון
יחידה: ר"מ משתלמים 19
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: איסמעיליה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ראשון לציון
חלקה: ב, שורה: 4, קבר: 3.
הותיר: אשה בהריון

קורות חיים

מרדכי, בן משה ועדינה, נולד ביום א' בכסלו תש"ה (17.11.1944) בקהיר, בירת מצרים. בשנת 1947 עלתה המשפחה לארץ. ימים ראשונים עברו עליה בבית העולים ליד חדרה; משם עקרו את מקום שבתם לראשון לציון. לא עבר זמן רב ומלחמת הקוממיות פרצה ולאחריה באו ימי צנע ומחסור שהשאירו את אותותיהם על ילדותו של מרדכי. בתקופת משבר זו החל ללמוד בבית הספר בראשון לציון. הדת השפיעה עליו מאד ונטעה בקרבו מידות תום ואמונה. כעבור שלוש שנים הועבר לבית הספר היסודי "חביב" ואחרי שסיים את לימודיו בו למד את מקצוע הנגרות בבית הספר המקצועי "אורט" ביפו, כי בכלל אהב מלאכת יד.

לצה"ל גויס באוקטובר 1962 וגמר את שירותו הסדיר. לאחר שחרורו חזר לנגרות ובמקצועו זה מצא את פרנסתו. טוב לב היה ונוח לבריות ותמיד שאף לצדק ולאמת. לא שש אלי קרב אלא היה אחד מאותם הבחורים שידעו את המוטל עליהם וביצעו את הכל במסירות, בשקט ובלא פחד. בשובו לחיים האזרחיים החל לרקום את תכניותיו לעתידו - הקמת קן משפחה. לאחר מכן נקרא למילואים וערב מלחמת ששת הימים התיצב גם הוא לתת ידו עם כל אלה שנקראו.

מרדכי נלחם במסגרת גדוד שריון ובקרב שנערך בדרך לאיסמעאילה ביום כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967) הוא היום הרביעי לקרבות, נפל בפעלו בתוך טנק עד לרגעיו האחרונים. הניח אשה בהריונה. הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות בראשון לציון.

בספר "על במותיך חלל" בהוצאת חברים לנשק הובאו תולדותיו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה