תפריט נגישות

טוראי גבריאל "גבי" קורפל ז"ל

גבריאל קורפל
בן 19 בנפלו
בן מרים ויהונתן
נולד בפולין - לודז'
בכ"ז בכסלו תרפ"ט, 10/12/1928
התגורר בתל אביב
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון
יחידה: חט' 7
נפל בקרב
בג' בסיון תש"ח, 10/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משטרת עיראק סואידן
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

קורפל גבריאל ("גבי") בן יהונתן ומרים. נולד בחנוכה תרפ"ט (1928) בלודז, פולין. עלה ארצה ב-1934. למד בבית-הספר "לדוגמה" בתל-אביב. עם גמר בית-הספר העממי למד את מלאכת הצורפות. עבד ותמך בהוריו. בשנת 1943 היה פעיל בחי"ש תל-אביב. השתתף בפעולות רבות וקשות ובכללן ב"ליל שרונה", פיצוץ גשר רושמיה בחיפה, "ליל וינגייט", והגיע לדרגת מ"כ.

כל זמן שירותו ב"הגנה" עסק בגיוס בין חבריו הרבים. בבית לא סיפר על חברותו ב"שורה". היה אומר שהוא יוצא ל"טיול- ים"; ומן הטיולים כתב לאחותו: "אין לך מושג מה יפה ארצנו ועד כמה כדאי למענה הכל!" ב-1946 התגייס למשטרת הישובים העברים והיה נוטר באזור מענית-חדרה. במסגרת הפלמ"ח השתתף בפיצוץ גשרים ובפעולות-המאבק האחרות במקומות שונים.

בתחילת 1948 עבר לצבא ההגנה. במשך זמן רב ליוה שיירות לירושלים. אחר-כך גויס לפלמ"ח, שמר במשק-הילדים בפרדס-חנה וב-8.6.1948 נשלח לנגב. שירת כחבלן והתמסר מאד לתפקידו. ב-10.6.1948 הוטל עליו לחבל במשטרת עיראק א-סוידאן, ובהתקפה זו נפל עם שלושה מחבריו (ההתקפה הוכרעה על-ידי 4 מטוסי-אויב), נקבר ברוחמה. ביום 16.5.1950 הועבר למנוחת-עולמים בנחלת-יצחק. לפני היפגעו חייך את חיוכו התמידי ואמר לחברו בעמדה: "הבט כמה הם פוחדים מאתנו!" היה חבר נאמן ומסור, הבא תמיד לעזרת הזולת.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה