תפריט נגישות

סמ"ר מאיר-יעקב פינקוס בראל ז"ל

מאיר-יעקב בראל
בן 21 בנפלו
בן פרידה ואלק
נולד בדרום אפריקה
בכ"ד בסיון תשי"ב, 17/6/1952
התגייס ב-8.8.1971
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 500, גד' 433
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חמוטל
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 5, שורה: 4, קבר: 29.
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח

קורות חיים

מאיר-יעקב, בן פרידה ואלק פינקוס, נולד ביום כ"ד סיון תשי"ב (17.6.1952) בקייפטאון שבדרום-אפריקה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1966. לאחר שלמד בבית-הספר היסודי "הרצליה" שבקייפטאון ובבית-ספר "המלך דוד" שבעיר יוהנסבורג, המשיך בלימודיו התיכוניים בבית-הספר החקלאי בפרדס-חנה וסיים אותם בבית-הספר התיכון עירוני א' שבתל-אביב. הוא למד היטב בבית-הספר החקלאי, אולם החליט להמשיך בבית-ספר תיכון עיוני בגלל התעניינותו בלימודי כלכלה, אשר לא באה על סיפוקה, עקב רמתם של לימודי המתמטיקה בבית-הספר החקלאי.

מאיר-יעקב היה חובב-צילום והיה לו אוסף-בולים גדול. הוא אהב להתלוצץ ולהשתעשע והיה לו חוש הומור שעלה בקנה אחד עם גישתו הרצינית לשאיפותיו ותכניותיו. הוא התכונן ללמוד באוניברסיטה כלכלה ומקצועות הקשורים בכך.

מאיר-יעקב גויס לצה"ל בראשית אוגוסט 1971 והוצב לחיל-השריון. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס כתותחן-טנק, סיים קורס מפקדי-טנקים, הוצב ליחידת-ניסויים ונשלח לחטיבת-שריון בסיני. אז הוענקה לו דרגת סמל. הוא היה חייל מצוין וחבר נאמן ואהוב על כל מכריו.

אמר עליו מפקדו: "מאיר-יעקב הצטיין כאיש-מקצוע מעולה, אמיץ ומסור, המוכן תמיד לעזור לחבריו". הוא השתדל תמיד שלא להדאיג את בני-משפחתו ולא הרבה לספר על קשייו ולבטיו.

במלחמת יום-הכיפורים השתתף מאיר-יעקב בקרבות הבלימה נגד המצרים בחזית סיני. ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973), לחם עם יחידתו בציר "טליסמן" שבסיני ובמוצב "חמוטל". בשעת קרב נחלץ לעזרתו של טנק פגוע וכשעסק בחילוץ הטנק לאחור נהרג מפגיעה ישירה. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "הספקנו להכיר את מאיר-יעקב כחייל מסור ואחראי, המגלה בגרות ורצינות מעבר לגילו, משתלב היטב בעבודת-צוות ומשתתף בכל משימה. כשפרצה המלחמה הוא חזר והשתלב ביחידות הקו הראשון בתפקיד של מפקד-טנק, שאותו מילא בהיותו עמנו, אפילו לאחר פציעתו הישנה כתוצאה מתאונה".

בני משפחתו בארץ ובדרום-אפריקה נטעו לזכרו של מאיר-יעקב חורשה בת אלף עצים ביער הקק"ל בין מושב בקוע ותל-גזר; כן הקימו הוריו קרן ע"ש מאיר-יעקב ז"ל. אשר מפרותיה תחולקנה מלגות שנתיות לתלמידים הראויים לכך בישראל; בוגרי ביה"ס "הרצליה" בקייפטאון תרמו כסף למלגה שנתית לצמיתות, על שמו של מאיר-יעקב ז"ל, לתלמיד בי"ס "הרצליה" בקייפטאון, שבו למד מאיר-יעקב ז"ל לפני עלותו ארצה; אנשי החבל הימי לישראל בדרום-אפריקה קבעו מלגה שנתית על שמו של מאיר-יעקב ז"ל לתלמיד בית-ספר ימי בישראל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה