תפריט נגישות

סמ"ר עידן כהן ז"ל

עידן כהן
בן 21 בנפלו
בן גרציה ויצחק
נולד בכ"ד בשבט תשמ"ה, 14/2/1985
התגורר בתל אביב - יפו
שרת בחטיבת גולני
יחידה: גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בא' באב תשס"ו, 26/7/2006
במלחמת לבנון השנייה
מקום נפילה: בינת ג'בל
באזור דרום לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: 9, שורה: 5, קבר: 3.
הותיר: הורים ושתי אחיות - מור וספיר

קורות חיים

בנם של יצחק וגרציה. נולד ב-14.2.85, כ"ד בשבט תשמ"ה.

עידן למד בתיכון עירוני ז' ביפו לפני גיוסו לצה"ל. כשהגיע לבקו"ם באוגוסט 2003, יועד להתגייס לשריון, אך עידן התעקש לשרת אך ורק בגולני. לאחר מאמצים רבים הצליח לדחות את שירותו בשלושה חודשים. משהגיע לבקו"ם בשנית, שוב נתקל בקשיים לגבי ייעודו הצבאי, אך הוא לא ויתר, ולבסוף השיג את מבוקשו - לשרת בחטיבת גולני. ולא היה מאושר ממנו.

בעוד כחודשיים היה אמור עידן להשתחרר מצה"ל. "היה לו מאוד חשוב להיות בקרבי. מהרגע הראשון הוא דיבר רק על גולני." מספר חברו, עובד ישראל, "עכשיו, לקראת השחרור, הוא התחיל לחשוב על הטיול שלו לדרום-אמריקה."

עידן נכנס לעיירה בינת ג'ביל יחד עם פלוגתו, פלוגה ג' הוותיקה מגדוד 51, משימתם הייתה הצבת מארב באחד הבתים בעיירה. ביום רביעי, ה-26.7.06, א' באב תשס"ו, בדרך ליעד, נתקלו הכוחות במארב שכלל כ-50 מחבלים שירו משמונה מוקדים שונים ומכלי נשק רבים ומגוונים. למרות המצב הנחות וגורם ההפתעה הצליחו הכוחות להתעשת, להשיב אש ואף לחלץ את חבריהם תחת אש. קצינים בחטיבת גולני אמרו: "הלוחמים נלחמו כמו אריות!"

עידן נפצע במכת האש הראשונה. אך למרות פציעתו ולמרות המהומה וההמולה ששררה בקרב החיילים במקום, עידן לא איבד את עשתונותיו לרגע. מפקד הפלוגה, סרן אלון חכימה, שגם כן נפצע, פונה לבית במקום והיה ליד עידן בשעותיו האחרונות. אלון סיפר כי גם אז, ברגעים הקשים, עידן הרגיע ועודד את חבריו הפצועים, וגם את ידו של אלון ואמר: "אל תדאג אחי, אנחנו נצא מכאן".

מאות קרובי המשפחה, החברים והשכנים שהגיעו לבית משפחת כהן סיפרו כי עידן היה ילד אדיב וצנוע למרות מעלותיו הבולטות שלא ניתן היה לפספסן. "הוא היה הילד הכי מקסים שאפשר לתאר" מספרת שכנתו "ילד טוב שעמד לסיים צבא וכל העתיד שלו לפניו."

"כבר כשהיה ילד קטן, היה ילד שקט. מעולם לא התלונן, ותמיד דאג לאחיותיו", אמרה אימו של עידן, "כשהיה בצבא, מעולם לא אמר שקשה לו. תמיד אמר שטוב לו ושהוא נהנה".

עידן הותיר אחריו זוג הורים, איציק וגרציה, ושתי אחיות, מור (18) וספיר (13).



יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה