תפריט נגישות

אלון זאב גולדנברג ז"ל

אלון זאב גולדנברג
בן 27 במותו
בן בתיה ושלמה
נולד בתל אביב
בי"א בכסלו תשל"ה, 25/11/1974
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בז' בניסן תשס"ב, 20/3/2002
מקום אירוע: ואדי ערה
מקום קבורה: תל אביב - ירקון
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

אלון זאב, בן בתיה ושלמה, נולד בתל אביב בי"א בכסלו תשל"ה (25.11.1974), אח לדרור. המשפחה גרה ברחוב דיזנגוף, אלון למד בבית הספר היסודי "דוגמא" (על שם הנרייטה סאלד) ובתיכון עירוני ה'.

אביו של אלון, שלמה (גולי), הוא דייג מקצועי, והזיקה של הבן לים הייתה מובנת מאליה. הקשר עם הים היה תכוף ביותר וכלל ילדות מאושרת בשפת הים של חופי שרתון והילטון, גלישת גלים, רביצה מול שקיעות מרובות ועבודה של אלון עם אביו על ספינת הדיג, לפני ואחרי השירות הצבאי.

בתום לימודי התיכון אלון התגייס לצה"ל, ושירת כלוחם בנ"מ – בסוללת טילי הוק במנרה שבצפון, ובמשאבי שדה בדרום הארץ. לאחר שהשתחרר, עבד וחסך כסף, נסע בשנת 1996 להודו, שם שהה כמה חודשים, וסיים את הטיול בגלישת גלים בסרי-לנקה.

בשובו מהטיול, אלון חזר לעבוד בספינת הדיג "יסעור" וחסך כסף, ובשנת 1998 טס לטיול בדרום אמריקה. שם שהה כחצי שנה ונהנה הנאה צרופה, תוך שהוא מתעד הכול בצילומים מדהימים שהראו את זווית ראייתו המיוחדת. את הטיול קינח, איך לא, בגלישת גלים בקוסטה ריקה.

בתקופה זו אלון החל להתקרב לרוחניות ולטבע, ובשובו מדרום אמריקה החל ללמוד פילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. אולם, הלימודים לא ענו על ציפיותיו והוא עזב. עם זאת, במהלך הלימודים אלון השתתף בפרויקט "פר"ח" וטיפל בילד ממשפחה קשת יום.

אלון המשיך ללמוד ולהתעסק בנושאים רוחניים, מה שבא לידי ביטוי בחיצוניותו – ראסטות בלונדיניות וביגוד צנוע ופשוט. הוא עבד והשתתף בפסטיבלים שונים כ"בומבמלה", "שנטיפי", "בראשית" וכן התעסק רבות בנושאי מדיטציה. באוגוסט 2001 נסע לצפון הודו, שם פגש את אחיו, ושהה שם מספר חודשים. הוא תרגל יוגה וביצע מדיטציית שתיקה – ויפאסאנה.

כשחזר לארץ, בדצמבר 2001, המשיך לעסוק בנושאים רוחניים, השתתף בסדנאות בתחום שנערכו בחצבה ואף נטל חלק בבניית כפר הילדים בניצנים. אלון הרגיש מאושר, וקרוב מאוד לשלמות פנימית.

ביום רביעי ז' בניסן תשס"ב (20.03.2002), בשעה 07:10 בבוקר, התפוצץ מחבל- מתאבד באוטובוס "אגד" בקו 823 (תל אביב – עפולה) ליד צומת מוסמוס בוואדי ערה. עשרות מיושבי האוטובוס נפגעו. שבעה אנשים נרצחו, ובהם אלון שהיה בדרכו לנצרת.

בן 27 היה במותו. אלון הניח הורים ואח. הובא למנוחות בבית העלמין ירקון, תל אביב.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה