תפריט נגישות

סמל יוסף פרחי ז"ל

יוסף פרחי
בן 20 בנפלו
בן לוסי ואליהו
נולד במצרים - קהיר
בא' בכסלו תש"ח, 14/11/1947
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים

קורות חיים

בן אליהו ולוסי. נולד ביום א' בכסלו תש"ח (14.11.1947) בקהיר של מצרים. משפחתו עלתה עם יוסף בזמן העלייה המצרית לארץ בשנת 1949. בהגיעו לגיל-הלימודים התחיל ללמוד בבית-הספר "שלווה" אשר בחיפה. היה חניך בתנועת "הצופים" עד סיומו את לימודיו היסודיים. אז התחיל ללמוד בבית-הספר התיכון החדש בחיפה. היה חקיין מוכשר והשתתף בחוגים דרמטיים בהיותו תלמיד. נטה למוסיקה, שר יפה וניגן בגיטרה. היה התגלמות הטוב והאהבה לזולת ולכן היה אהוב על כל ידידיו. מטבעו עליז היה וידע להכניס שמחה אף ברגעים הקשים. הוא פיתח את כשרונותיו בשטחי המשחק והנגינה.

היה מסור לאחיו ותמיד רצה לעשות את רצון הוריו אשר כיבד. זמן מועט לפני גיוסו לצה"ל שהה עם כיתתו עשרה ימים במחנה-עבודה במסגרת השירות הלאומי בקיבוץ ברעם שעל גבול הלבנון. לא עברו שעות רבות לאחר בואם לשם והנה הוקף יוסף תינוקות-המקום. הוא שיחק והשתולל עמהם וחיוכו הרחב והאופייני היה נסוך על פניו הטובים כל אותה שעה. הוא התקשר למקום עד כדי כך, שלאחר שנה, כשחזר לשם בגפו, עבד ללא תשלום בענפי-המשק השונים.

בנובמבר 1965 גויס לצה"ל. תחילה רצה להיות בחיל קרבי אך כשחזר מחופשתו הראשונה הודיע למשפחה שהוא נמצא בקומנדו ימי. אמא נבהלה מהודעה זו ושידלה אותו לחזור בו וברצותו לעשות את מבוקשה של אמא, כדרכו תמיד, חזר למחרת היום והודיע שהוא הצטרף לצוללת. בינואר 1967 הוסמך כצוללן. הוא רצה שבשירותו הצבאי יהיה בין הלוחמים בקו הראשון, כי חוש של הרפתקנות היה בו ואת שילוב רצונו וחושו מצא בהתנדבו לשרת בצוללת. יוסף התקשר לצוללת ולחיים בתוכה; הוא היה גא בצוללת ובעבודתו כצוללן. במלחמת ששת הימים שירת באח"י "תנין", שפעלה ליד חופי-האויב. לאחר-מכן הועבר לצוות הצוללת "דקר" ויצא לאנגליה להביא אותה הביתה אחרי השיפוצים שנעשו בה. אך ביום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968), כשהצוללת היתה בנתיב הים בין גיברלטר לחיפה, נותק הקשר עמה- ושוב לא נתחדש. הרבנות הצבאית הראשית קבעה כי תאריך-פטירתו של יוסף, בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא יום כ"ט בטבת תשכ"ח (30.1.1968). מאחר שיוסף נמנה עם חברי-הצוות הנעדרים הוצבה לו מצבת-זכרון בתוך האנדרטה לזכר אנשי "דקר" אשר בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. בספרו של ערן שורר "ששה ימים ב'דקר'" הובאה תמונתו.



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה