תפריט נגישות

יובב לוי ז"ל

יובב לוי
בן 12 במותו
בן כוכבה ויוסף
נולד בתל אביב
בי"ח בתשרי תשמ"ד, 25/9/1983
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בי"ג באדר תשנ"ו, 4/3/1996
מקום אירוע: תל אביב - דיזנגוף סנטר
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - ירקון
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

יובב, בן יוסף וכוכבה, נולד בי"ט בתשרי תשמ"ד, (25.09.1983), בתל אביב.

כבר כפעוט גובשו באישיותו של יובב תכונותיו הטובות שחיבבוהו על כולם. הגננות ציינו לשבח את שפתו המרשימה ואת אוצר המלים העשיר והמגוון שלו.

בבית הספר היסודי דוד בלוך, שם למד מכיתה א' עד ו', הצטיין בלימודים וזכה לשבחים ולהערכות. באותן שנים השתתף בחוג מחוננים של ד"ר אריקה לנדאו. יובב היה גם חונך, וחבר במערכת עיתון בית הספר. בכיתה ז' עבר לחטיבת הביניים בתיכון עירוני ט', וגם שם הצטיין בלימודים.

יובב היה ילד שמח ומאושר, מסור מאוד למשפחתו ובמיוחד לאחיו הצעיר, נדב. הוא שיתף אותו בכל משחקיו ושילב אותו בין חבריו. ילד רגיש, שאהב לעזור ולתרום לאחרים. נעים הליכות, ביישן וצנוע. תמיד היה מוקף חברים שרצו בחברתו. מקטנות אהב לשמוע סיפורים ושירים בקלטות. אהב לקרוא ספרי בדיחות והרפתקאות. היה מנוי לספרייה ובלע ספרים. כתיבתו הייתה רהוטה וברורה והוא הפליא לכתוב חרוזים.

הוא אהב מאוד ספורט לסוגיו. השתתף בחוגי ג'ודו וקרטה, שיחק כדורגל בנבחרת בית ספרו והתעניין מאוד בליגת הכדורגל. אהד את בית"ר ירושלים וניהל יומן ורישום של כל משחקי הקבוצה. בשעות הפנאי שיחק במשחקי מחשב, ובעיקר במשחקי חלל והיאבקות.

יובב אהב חיות וחלם לגדל כלב. הגשמת החלום הייתה קרובה, אך לא התממשה. יובב נהרג חודש לפני שהמשפחה גמרה לבנות את ביתם ביישוב שוהם.

בחג פורים, י"ג באדר תשנ"ו, (04.03.1996), נסע יובב עם חברו הטוב קובי זהרון לדיזנגוף סנטר בתל אביב לטייל שם במשך שעה אחת, והבטיח לחזור בשעה 16:30. בשל דייקנותו והבטחתו לחזור בזמן, יצאו שני החברים בשעה 15:50 לכיוון תחנת האוטובוס, בדרכם לחזור לבתיהם. בשעה 16:00 פוצץ מחבל-מתאבד מטען, שנשא בתיק יד, בעת שעבר במעבר חצייה ברחוב דיזנגוף פינת רחוב המלך ג'ורג' בתל אביב. רבים נפגעו, 13 אנשים נרצחו בפיגוע. יובב, שעמד בסמוך למעבר החצייה, נפצע אנושות. הוא נפטר מפצעיו בשעה 23:00 בבית-חולים איכילוב.

יובב היה בן 12 וחצי שנים במותו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ירקון.

מרכז ספורט על שמו של יובב הוקם ביישוב שוהם. מדי שנה נערך טורניר כדורסל לזכרו. ספריית בית-הספר דוד בלוך נקראת על שמו ועל שם חברו. בכל שנה מחולקות מלגות לתלמידים מצטיינים בתיכון עירוני ט', בו למד יובב, ע"י משפחתו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה