תפריט נגישות

סא"ל צבי צביקה להב קופיץ ז"ל

צבי להב
בן 47 בנפלו
בן פרנקה (עליזה) וחיים
נולד בחיפה
בי"ח בשבט תשי"ב, 14/2/1952
התגייס ב-1970
שרת בחיל המודיעין
יחידה: 9900
נפל בעת שירותו
בי"א באלול תשנ"ט, 23/8/1999
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה, שני ילדים, הורים ואח

קורות חיים

צביקה להב נולד בחיפה ב-1952. ב-1968 עברה משפחתו להתגורר בחולון, שם למד בתיכון קוגל וסיים את לימודיו ב-1970. באותה שנה התגייס לצה"ל במסלול העתודה האקדמית והתחיל את לימודיו באוניברסיטת ת"א בחוג לגיאודזיה וקרטוגרפיה.

צביקה החל דרכו בצה"ל ביחידת המיפוי בשנת 1974, לאחר סיום לימודיו באוניברסיטה, כקצין בדרגת סג"מ. למרות מיקומה של היחידה בת"א, התאפיין שירותו בעסוק דווקא בקצוות המדינה, קרי בגבולות. בתחילת שירותו השתתף בסימון קווי ההפרדה בסיני ויישום הסכמי הביניים; בשנת 1982 ביצע עבודות מיפוי ומדידה בשטח לבנון במסגרת מבצע שלום הגליל; בשנת 1992 היה אחראי לביצוע מדידות בגבול ישראל-מצרים ולפעילות תיעוד הגבול; בעת המו"מ לשלום בין ישראל וירדן היה צביקה חבר בועדה הטכנית המשותפת שהוקמה והיה שותף בכיר לסימון, הקמה, מדידה ותיעוד של הגבול הבינלאומי בין שתי המדינות.

בשנת 1992 קיבל צביקה דרגת סא"ל והתמנה לראש תחום גיאודזיה ביחידת המיפוי. בתפקיד זה היה צביקה המנחה המקצועי בתחום גיאודזיה ומדידות שדה בכלל צה"ל. מתוקף תפקידו היה אחראי על ייעוץ, הנחיה, מחקר, ניהול תשתיות, ייצור עזרים וביצוע משימות מגוונות עבור צרכנים מתוך מערכת הביטחון. כמומחה ובעל ידע מקצועי ייחודי בתחום הגיאודזיה, היה מחלוצי פיתוח תורת המדידות מלוויינים בצה"ל והביא את יחידת המיפוי להישגים טכנולוגיים בקנה מידה בינלאומי.

במהלך תפקידו, השתתף בוועדות פיתוח, ועדות היגוי וועדות מומחים שונות בצה"ל וזכה להערכה על תרומה ייחודית לקידום פרוייקטים ולפיתוח אמל"ח, מגורמים רבים במערכת הביטחון, ביניהם צל"ש ואמ"ן לחשיבה יוצרת. במהלך שנת 1999 זכה להכרה נוספת בחשיבות תרומתו, בהערכת תפקידו כמוקד ידע חיוני. צביקה נטל חלק בתמיכה בהסכמים המדיניים עם מצרים וירדן, זכה להערכה מקצועית מקצינים בכירים מקצועיים בצבאות מצרים וירדן ואף רכש את אמונם האישי עד כדי יחסים הדדיים חמים. לא בכדי כיבדה אותו משלחת ירדנית בכירה שהגיעה במיוחד ללוותו בדרכו האחרונה.

בתקופת מחלתו התגלה צביקה במלוא גדולתו: אדם גדול, לוחם גדול ואציל נפש. אף שהיה מודע לחומרת מצבו, החליט להילחם במחלה תוך גילויי גבורה ותעצומות נפש בלתי נלאים. אדם מיוחד שידע לתמוך בנו ולעודד אותנו, חבריו, כשחיוך נסוך על שפתיו. תמיד התבטא בהומור, גם ברגעים הקשים ביותר של גילוי המחלה וההתמודדות איתה. עד רגעיו האחרונים הישיר מבטו אל המוות והתמודד איתו בלי להשפיל את עיניו.

צביקה הותיר אחריו אישה - לילי, ושני ילדים - עומר ונטע; הורים - חיים ופרנקה (עליזה) קופיץ; ואח - שוקי להב.

יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה