תפריט נגישות

רס"ל אמיר שי פיש ז"ל

אמיר פיש
בן 26 בנפלו
בן אתי ואורי
נולד בתל אביב
בכ"א בשבט תשכ"ח, 20/2/1968
התגייס ב-15.10.1986
שרת בחיל הקשר והתקשוב
נפל בעת שירותו
בי"ב בטבת תשנ"ד, 25/12/1993
מקום נפילה: תל אביב
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אחות - איריס וחברה - קרן

קורות חיים

אמיר-שי פיש, נולד בת"א ביום כ"א בשבט התשכ"ח (20.2.1968) בכור להוריו אתי ואורי, אח לאיריס. גדל כילד פתוח ומטופח, נבון ומפותח - בגיל שנתיים דקלם חופשי את שירי מרים ילן-שטקליס, טיפח בעלי חי וכנף דאג וטיפל בכל מהלך על ארבע שבתחומו. בגן העירוני לוי-יצחק זכה לדמות חינוכית יוצאת דופן מרים שלו שעודדה ודחפה לפיתוח אישי מוגבר, נשלח לאבחון אצל אריקה לנדאו כמחונן, אך דחה כי לא רצה להיות שונה מאחרים. את למודיו היסודיים העביר בבי"ס דיזנגוף "בשעמום מה" רבים הם חבריו מאותם ימים. את חטיבת הביניים סיים במדרשית נעם - קרית הרצוג בכ"ס. לימודי תיכון החל בעירוני ב'-ג' (צייטלין) במגמה הומנית שנתפרקה, את למודי התיכון סיים בתיכון עירוני ח' ביל"ו במגמת מחשבים. בצד לימודיו העיוניים משך כל שנותיו היה "תולעת ספרים", לפעמים קרא במקביל 3-4 ספרים, ספג מידע מגוון, מתוך התענינות עמוקה רב תחומית. תחביביו בנוסף לקריאה נמנו בניית ואיור דגמי מטוסים, כלי-רכב, ואופנועים - בתחילה מקרטון עבור לפלסטיק ועף קל. ציוריו ואיוריו בעיקר הגרפיים פארו כל שולחן חוברת וספר, כל חלקה ונייר פנוי. שירטט ותיכנן כלי טייס ורכב תוך דיוק מירבי בירידה לפרטי פרטים, תוך שימת גדש לאסטתיקה ולמושלמות, כחלק מתכונותיו.

ירי מבצעי פן נוסף בתחביביו, לא שקט עד שלא השיג את "הכלי" המשובח ביותר בעל המשקל הנמוך ועוצמת האש המהירה, ומי שראה את אקדחו הבין כמה חקר בדק שיפר ופיתח, והגיע להשגים תוך התמדה, אחריות ורצינות, מונה ביחידתו לאמן את הסגל - והפך לאורים ולתומים לאנשי יחידתו להם הקנה מידיעותיו ונסיונו. אופני הרים המוטו של אמיר "אני קרוע סימן שאני נהנה" - חרש את שבילי הארץ - עליותיה ומורדותיה, גבעותיה והריה, ולא נח עד שהרכיב את הטופ שבאופני ההרים טיולים בארץ ברכב וברגל, לכל פינה וחור נידח הגיע - היה מאוהב בארץ ובנופיה בירושלים הרגיש בנשמה יתרה הוד שבקדושה, בחצבני הוד קדומים טבע נטו, בצפון ירוק עד, ובערבה מדבריות וחולות עד, באילת וסיני, כחול לגוניו, מפרצים שוניות, ועולם הדממה התת ימי שהקסימו בהדרו.

הכין עצמו לקראת למודי אומנות ועיצוב בבצלאל י-ם, לשם כך השתלם בגרפיקה, עיצוב והנפשה ממוחשבת בעזרים אלקטרוניים, ראה ברכה מרובה וסיפוק בעמל העצום שהשקיע, עבודותיו מצבה למקצוע שבחר.

בכל מה שעסק ובכל תחומי התעניינותו, קלט בקלילות מידע מדהים בהיקפו - צחק על עצמו שמוחו הינו מאגר של מידע שולי, מתוך בדיחות הדעת וצניעות. נולד סמוך למלחמת ששת הימים. גדל על ארועיה, משמעויות וסיבות למלחמה, לגורל המדינה ולעתיד העם במדינת ישראל. התעמק במהלכי המלחמה, האסטרטגיה הקוטה, והטקטיקה היצירתית, נהנה לנתח מהלכי קרבות, הוקסם מבצועי הזרוע האוירית - התעמק במבצעיה, ולמד על בוריין את פעולות הטייסות השונות, צבר מידע מפתיע בהיקפו, מספרים, מחוברות חי"א, בנה דגמים ומפות קרבות, הכיר וזיהה כל מטוס כבר מגיל רך.

תמיר ומרשים בחיצוניותו כבפנימיותו, עדין וג'נטלמן, בן, חבר וידיד להתברך בו. התגייס לצה"ל ב-15.10.1985 נפגע תוך כדי שרותו, למרות שניסו לשחררו אמיר לא קבל עליו את הדין וסרב. עמד על המשך שרות כמתנדב - סיים שרות סדיר מלא, וכהמשך טבעי - שרות קבע - כל הדרך כאיש מחשבים, בחלק מההשתלמויות המקצועיות חבש את כסאות חדרי הלימוד באתר ההנצחה של החייל בו הונצח לדורות. ארץ ישראל היפה והטובה - אמיר, אוהב את ארצו, נופיה, ניחוחה, שיריה, עמה, מאכליה, דתה מינהגיה וחגיה, אוהב את ואהוב על הבריות ומקרבן, שפה לו לקטון ולגדול, שפה צחה, הומור נמוסים והליכות, עוזר, תומך, יועץ לכל, ובעיקר בסתר. מעידים עליו כאלפי עדים, המזכרות הרבות, התמונות, הזכרונות, מכתבים, ומכתבי הוקרה והערכה, התעודות, הדברים וההספדים שכתבו ונשאו על אמיר חבריו, ידידיו, מפקדיו, פקודיו, ואהבותיו.

נפל אור לי"ב בטבת התשנ"ד

ת.נ.צ.ב.ה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה