תפריט נגישות

סגן יורם אלמוג ז"ל

יורם אלמוג
בן 20 בנפלו
בן חיה ואריה
נולד בתל אביב
בא' באדר תשי"ז, 2/2/1957
התגייס ב-20.10.1975
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 500, גד' 195
נפל בעת שירותו
בד' באב תשל"ז, 19/7/1977
מקום קבורה: חולון
חלקה: ב, שורה: 3, קבר: 8.
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

בן אריה וחיה. נולד ביום א' באדר תשי"ז (2.2.1957) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי ע"ש ש. טשרניחובסקי שבעיר-הולדתו, המשיך ללמוד בגימנסיה 'הרצליה' וסיים את לימודיו בפנימייה הצבאית שבתל-אביב. יורם היה תלמיד מוכשר והצטיין במקצועות הריאליים. את שנות-הלימודים הראשונות בבית-הספר התיכון עשה במגמה ההומנית ואת שנות-הלימודים האחרונות עשה במגמה הריאלית, והצליח להגיע להישגים מרשימים במגמה זו.

יורם היה חובב-ספורט נלהב והרבה להתאמן ולפתח את כושרו-הגופני. היה מן המצטיינים בין חניכי הפנימייה הצבאית. היה אלוף הפנימייה הצבאית בשחמט במשך ארבע שנות-הלימודים. הוא אף זכה בדרגת שחקן בקהיליית שחקני השחמט, אך לא היה בידו להתמסר לתחביב זה.

מילדותו היה יורם, כפי שמספרת אמו, ילד ביקורתי המתבונן בכול בעינים פקוחות ואינו מקבל מוסכמות, והיה נוהג לבדוק לעומק כל נושא ונושא. היו בו תכונות של מנהיג מגיל צעיר וכבר בבית-הספר החליט לשמש דוגמה לחבריו; לא עישן, לא שתה משקאות חריפים ונמנע מאכילת בשר. הוא נהג לעזור לחבריו. בעת אימוני הצניחה בפנימייה הצבאית העדיף ליפול ולהיפגע כדי להימנע מפגיעה בחברו שצנח לפניו. יורם סיים בהצלחה רבה את כל שלבי הלימודים והאימונים בפנימייה הצבאית ולפני גיוסו לצה"ל יצא עם חבריו לחו"ל, ערך סיור גדול באירופה וחזר מלא מרץ ועמוס רשמים וחויות.

יורם גויס לצה"ל באוקטובר 1975 והתנדב לחיל-השריון. השתלם בקורס מפקדי-טנקים וסיים אותו כחניך מצטיין. אחרי-כן התקבל לקורס קציני-אג"מ ולקורס קציני-שריון. כשסיים את הקורסים, הוצע לו לשרת במרכז הארץ, אך הוא בחר בשירות ביחידת-שדה בסיני. יורם היה מפקד מצוין וזכה להערכה רבה של פקודיו ושל מפקדיו. הוא דאג לכול והיה מסור ואחראי לתפקידו. רק לעתים רחוקות נתן דעתו על עצמו ועל נוחותו. וגם כשחלה מיהר לשוב ליחידתו כדי לתגבר את צוות המפקדים.

ביום ד' באב תשל"ז (19.7.1977) נפל יורם בעת שירותו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבחולון. השאיר אחריו הורים ושלושה אחים. לאחר נפלו הועלה לדרגת סגן.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד-החטיבה: "יורם שימש בחייו דוגמה וסמל לחייליו ולמפקדיו והיה מקור לחיקוי. כבעל מוסר אישי גבוה הנהיג את חייליו כעמוד-האש לפני המחנה. הישגיו הצביעו על-כך שעוד נכונו לו תפקידים מרכזיים ונכבדים בצה"ל בהמשך שירותו."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה