תפריט נגישות

תומר שץ ז"ל

תומר שץ
בן 20 בנפלו
בן שושנה ואור-עם
נולד בתל אביב
בכ"ד בטבת תשל"ד, 18/1/1974
התגורר בתל אביב
התגייס ב-אוגוסט 1992
שרת בחיל האויר
נפל בעת שירותו
בכ"ב באדר תשנ"ד, 5/3/1994
הותיר: הורים ואח - גרי

קורות חיים

בן שושנה ואור-עם, אח לגרי. נולד ביום כ"ד בטבת תשל"ד (18.1.1974) בבית החולים "אסותא" בתל אביב. תומר בלט כבר בגיל צעיר בכישוריו הריאליים. עוד בהיותו בגן הילדים ידע לחשב במהירות כפולות של מספרים, ובגן העירוני זכה לתעודת הצטיינות מהגננת (תעודה חריגה בגן). תומר למד בבית-הספר "בבלי", בו הצטיין בלימודיו, וכישוריו הריאליים צוינו על ידי מוריו במשך כל תקופת לימודיו היסודיים. כבר בכיתה א' שיחק שחמט והשתתף בחוג לשחמט בהנהלתו של צ'רניאק. תומר השתתף בחוגים לנוער שוחר מדע, בהנהלתה של ד"ר אריקה לנדאו. בחטיבת הביניים למד במסגרת בית-הספר התיכון עירוני ד', שגם בה זכה להצטיינות. לאחר מכן המשיך לימודיו בחטיבה העליונה של בית-הספר עירוני ד', במגמה הריאלית-פיסיקלית. תומר הצטיין בלימודיו, בעיקר במקצועות הריאליים, אך יחד עם זאת היה פעיל בפעילות ספורטיבית: ריצה (השתתף במירוצי מרתון), טניס, שחייה וכדורסל. למרות ציוניו הטובים הוא מצא זמן לעיסוקים ספורטיביים וחברתיים. תומר היה ילד מקובל על חבריו ורכש תארים רבים במסגרות השונות בהן נטל חלק. הוא סיים את לימודיו בתיכון עירוני ד'. מחנכת הכיתה ציינה, שאפילו סינית יכול היה ללמוד אילו רק רצה. הלימודים היו החלק הקל בחייו - והספורט היה אהבת חייו. במסגרת התיכון השתתף בקורס גדנ"ע למזרחנים, והוצע לו להמשיך בשלב נוסף, כדי שיוכל לשרת בחיל המודיעין, אך הוא העדיף לשרת בחיל האוויר כטייס, או בחיל הים כחובל. לפיכך, ויתר על האפשרות של לימודים בטכניון במסגרת העתודה האקדמית אליה נרשם.

במחצית אוגוסט 1992 גויס תומר לצה"ל, הוא החל את שירותו בחיל הים בקורס חובלים והמשיכו בחיל האוויר. תומר סיים קורס בקרי הוק ושירת בצפון, שם זכה לשבחים ממפקדיו. תעיד על כך תעודת ההערכה שקיבל ממפקדיו בחיל האוויר, בה צוין שהיה בעל מוטיבציה גבוהה, מקצועי, אחראי מאוד, מקובל על חבריו וחייל למופת. תומר, כמו העץ שהוא נושא את שמו, היה בחור נאה ומוכשר, מוקף חברים וחברות, ונטל חלק בכל פעילות חברתית וספורטיבית.

ביום כ"ב באדר תשנ"ד (5.3.1994), עזב אותנו תומר והוא רק בן עשרים וחודשיים. עם עזיבתו הותיר אחריו הורים ואח.

מדי שנה מעניקים הוריו מלגה על שמו בבית-הספר התיכון עירוני ד' בו למד. המלגות מוענקות לתלמידים המצטיינים במקצועות הריאליים ובנוסף לכך עוסקים גם בפעילות ספורטיבית ומגלים מעורבות חברתית.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה