תפריט נגישות

סגן שמעון אילון רוזנהק ז"ל

שמעון אילון
בן 24 בנפלו
בן שולמית ומנחם
נולד בצפת
בי"ב בתמוז תרפ"ד, 14/7/1924
התגורר בבית אלפא
התגייס ב-מאי 1948
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון
יחידה: הגדוד השביעי - "באר שבע", חטיבת הנגב
נפל בקרב
בג' בסיון תש"ח, 10/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משטרת עיראק סואידן
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ בית אלפא
הותיר: אם ואב

קורות חיים

אילון שמעון (רוזנהק) בן מנחם ושולמית. נולד בי"ב בתמוז תרפ"ד (14 ביולי 1924) בצפת. בן יחיד להוריו. סיים את לימודיו במוסד החינוכי במשמר-העמק ואחרי-כן בבית-הספר "תיכון חדש" בתל-אביב. חבר קיבוץ בית-אלפא; היה רועה צאן במשק ואחר-כך עסק בהדרכת ילדי בית-הספר. היה קשור קשר טבעי לארץ ואהבה, אך גם שאף ללמוד פדגוגיה בחוץ-לארץ. נמשך גם ללימוד שפות זרות, כדי להעשיר את ידיעותיו. פיעמו בו רצון חיים ורצון לדעת במידה בלתי-רגילה. בעל שכל ישר וחוש-הסתכלות, ממעט לדבר ומרבה לשמוע - תלמיד-חכם צעיר וחינני. האמין באחוות-עמים ובשחרור סוציאלי. לאחר מאמצים מרובים הגיע לדרגת מחנך מובהק. התחנך וחינך את חניכיו הרבים שרק במאמץ עליון ובמיטב המסירות עתידה שממת-הדורות לההפך לארץ נושבת.

על אף מחלת הקצרת שלו התגייס לפלמ"ח בניגוד לפקודות הרופאים, כי ראה בהגנת המולדת צו קדוש, בחינת "ובכל נפשך". בפלמ"ח שימש קצין-הסברה, אך גם יצא לקרבות והיה "פיאטיסט". הטיל על עצמו הרבה ועשה למעלה מיכלתו, יותר משנדרש ממנו. טבילת-אש ראשונה קשה עברה עליו בסביבת אשדוד.

השתתף בקרב הראשון על משטרת עיראק א-סוידאן, בדרך לשחרור הנגב. קיבל על עצמו את האחריות לנסיגה לאחר שהמפקד נפצע. את הצעירים יותר העביר בדרך בטוחה לנגבה והוא עם חבריו החלו לסגת לבסיסם. בדרך הותקפו מאוירוני האויב. שמעון נפצע קשה ונשמתו יצאה עם התחלת ההפוגה הראשונה, ביום ג' בסיון תש"ח (10.6.1948).

נקבר ברוחמה והועבר למנוחות בבית-אלפא. לפי פקודת המטכ"ל הועלה לאחר נפילתו לדרגת סגן.

זכרו הועלה בחוברת "השבעה" הוצ' בית אלפא. 30 שנה לאחר מות שמעון, נפטרה שולמית אימו, ועל פי בקשתה נקברה בבית אלפא לצד בנה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה