תפריט נגישות

סמל משה אשכנזי ז"ל

משה אשכנזי
בן 27 בנפלו
בן לבנה ויצחק
נולד בתל אביב
בב' בניסן תש"ו, 3/4/1946
התגייס ב-3.5.1964
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 11 גד' 226
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ב בחשוון תשל"ד, 7/11/1973
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חולון
חלקה: א, שורה: 1, קבר: 11.
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

משה, בן לבנה ויצחק, נולד ביום ב' בניסן תש"ו (3.4.1946), בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר היסודי "ויתקין" בתל-אביב וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון עירוני א', בלימודי ערב.

משה היה תלמיד מצטיין שהגיע להישגים מעולים בלימודיו. הוא היה נער נבון, בעל יכולת חשיבה וכושר-ניתוח. הוא ידע להבחין בין עיקר לתפל, נהג ביסודיות ובכל מעשיו ניכרה השאיפה לדייקנות ולשלמות. הוא הצליח לשלב עבודה בלימודים ולאחר יום עבודה ארוך ומפרך, מיהר לבית-הספר כדי להשלים את השכלתו. הוא היה מקובל על חבריו לעבודה ואהוד בקרב חבריו לספסל הלימודים.

משה גויס לצה"ל בתחילת מאי 1964 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות הוכשר בקורס לנהגי טנקים ואחרי-כן סיים בהצלחה קורס מפקדי-טנקים. הוא נשלח לשרת ביחידת חיל שריון וצוין על-ידי מפקדיו כחייל מסור וממושמע, שמילא בדייקנות ובשלמות את כל המשימות שהוטלו עליו. אחרי תקופת שירות, השתלם בקורס למש"קי-קשר בחיל השריון ושב ליחידתו כקשר בדרגת סמל.

בסוף יוני 1966 שוחרר מהשירות הסדיר והוצב ליחידת מילואים של חיל השריון. ביחידה זו נקרא לתקופות של שירות מילואים. יחד עם חבריו ליחידה השתתף בקרבות מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה. לאחר השחרור החל לעבוד כמנסר יהלומים. הוא השקיע את כל מרצו ואונו כדי לבסס את מעמדו ושאף להקים בית משלו. הוא עמד לשאת לאישה את חברתו ולהקים משפחה אך נפילתו קטעה את מהלך חייו ומנעה את הגשמת תכניותיו.

במלחמת יום הכיפורים השתתפה יחידתו בקרבות הבלימה וההבקעה נגד המצרים בסיני.

ביום י"ב בחשון תשל"ד (7.11.1973), נהרג משה בתאונת טנק. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחולון. השאיר אחריו הורים ואח.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "משה ז"ל שימש כמפקד טנק בגדוד טנקים בחטיבת חיל שריון ומילא את תפקידו במסירות הראויה לציון והיה אהוד על הכל".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה