תפריט נגישות

סמל גד גדי ליפסקי ז"ל

גד ליפסקי
בן 19 בנפלו
בן לאה ואברהם
נולד בתל אביב
בכ"ח באב תשל"ד, 16/8/1974
התגורר בתל אביב
התגייס ב-אוגוסט 1992
שרת בחיל האויר, חיל רפואה
יחידה: גנ"מ 66
נפל בעת מילוי תפקידו
בד' באב תשנ"ג, 22/7/1993
מקום נפילה: רזלן (מוצב)
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 2, חלקה: 17, שורה: 7, קבר: 4.
הותיר: הורים, שני אחים - אוהד ויואב, ואחות - עפרה
בעל צל"ש מפקד חיל האויר

קורות חיים

בן לאה ואברהם (אבי). נולד ביום כ"ח באב תשל"ד (16.8.1974), בתל אביב. המשפחה גרה בשכונת בבלי בתל אביב עד שנת 1984. גדי למד בכיתות א'-ד' בבית-הספר היסודי "ירושלמי" בתל אביב, ולאחר שהמשפחה עברה לרמת אביב ג' בתל אביב, סיים גדי את לימודיו היסודיים בבית-הספר השכונתי "רמת אביב ג'". בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה למד גדי בגימנסיה "הרצליה" בתל אביב, במגמת מתמטיקה-פיסיקה. היה לגדי כשרון למקצועות ריאליים, והוא אהב מאוד פיסיקה. מוריו וחבריו מספרים, שהיה חביב על הבריות, הרבה לעזור לאחרים והעניק לכולם תשומת לב ויחס חם ואוהד. במקביל ללימודיו בתיכון, פעל גדי כמתנדב במגן דוד אדום בתל אביב, בשנים 1992-1990. הוא הצטיין בקורסים של עזרה ראשונה והקדיש זמן רב לפעילות התנדבותית במסגרת זו, כאחיו הבכור, יואב, וכאחיו הצעיר, אוהד. גדי היטיב לתכנן את זמנו כך שיוכל לעסוק בפעילויות רבות ומגוונות. הוא הצטרף ל"צופי ים" ורכב על סוסים, הרבה לטייל בארץ ואף ביקר פעמים אחדות בחוץ לארץ. ביקורו במחנות ההשמדה בפולין, במסגרת טיול מטעם גימנסיה "הרצליה", הותיר בו רושם עז. גדי היה חברותי, נאמן לחבריו ומסור לבני משפחתו.

לצה"ל התגייס בתחילת אוגוסט 1992 וביקש לשרת בכוחות הנ"מ. בתום טירונות נ"מ נשלח גדי, לפי בחירתו, לקורס חובשים קרביים וסיים אותו בציון גבוה מאוד. הוא הוצב בגדוד נ"מ. כעבור זמן קצר השתלם בקורס חובשים תעופתיים. במסגרת יחידת הנ"מ שירת ברצועת עזה, בצפון הארץ ובלבנון. גדי היה חובש מצטיין, אחראי ומסור לתפקידו. הוא הקרין מנהיגות שקטה. אחרי שעבר בהצלחה את המבדקים המעשיים לקורס קצינים וזמן קצר לפני שיצא למבדקים הנערכים בכתב, השתתף בפעילות מבצעית בלבנון.

ביום ד' באב תשנ"ג (22.7.1993), צורף גדי לפלוגת חיל ההנדסה של חטיבת גולני. הוא השתתף כחובש בקרב בין כוחות צה"ל וצד"ל לבין ארגון המחבלים חיזבאללה במוצב רזלן, שבצפון-מזרח רצועת הביטחון בלבנון. גדי נהרג מפגיעה ישירה של פגז, בעת שרץ לטפל בפצוע. בן תשע עשרה היה בנופלו. גדי הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. השאיר הורים, אחים - יואב ואוהד ואחות - עפרה. לאחר נפילתו הועלה גדי לדרגת סמל, והוענק לו צל"ש מפקד חיל האוויר על גילוי אומץ לב ודבקות במשימה תחת אש אויב.

מפקד הגדוד של גד ספד לו בהלווייתו: "הדרך שבה גד נהרג מעידה על אישיותו יותר מכל. הוא לא היסס לקפוץ החוצה ברגע ששמע שיש פצוע. גד היה בחור מיוחד, נבון ונכון לכל".

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב הרמטכ"ל אהוד ברק: "סמל גד ליפסקי נתן את חייו בהגנה על מדינת ישראל. הוא נפל בדרום לבנון, בעת פעילות מבצעית, בהגנה על יישובי הצפון. סמל גד שירת בגדוד נ"מ כחובש קרבי ונהרג כשהוא נחלץ, תוך סיכון עצמו, לטפל בחבר פצוע. גד היה חייל מצטיין ומסור, אחראי ואהוב על כל חבריו ומפקדיו. ננצור זכרו בגאון".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה