תפריט נגישות

אליעזר סלפטר ז"ל

אליעזר סלפטר
בן 29 בנפלו
בן עליזה וחיים
נולד בתל אביב
בכ"א בשבט תשי"ב, 17/2/1952
התגורר בתל אביב
התגייס ב-אוגוסט 1970
שרת במשטרה הצבאית
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בחשוון תשמ"ג, 11/11/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן עליזה וחיים, נולד ביום כ"א בשבט תשי"ב (17.2.1952) בתל-אביב. אלי למד בבית-הספר היסודי "היובל" ובבית-הספר התיכון עירוני א' בתל-אביב. הוא השתייך לתנועת "הצופים", שפעלה בבית-הספר. בתקופת לימודיו בבית-הספר התיכון, היה אלי גם פעיל בגדנ"ע. בבית-הספר למד אלי במגמה הומנית, אף כי ראה את עתידו במנהל עסקים, כבן למשפחה שעיסוקיה הם בייצור ובייצוא מוצרי טקסטיל. לדבריו, בכל מקצוע שאדם בוחר לעצמו לפרנסתו, חשובה ההשכלה הכללית, הידע הרחב שאפשר לרכוש מספרים ומלימודים הומניים.

אלי אהב ספורט, כדורגל וכדורסל. הוא אהב לקרוא, בעיקר ספרות עברית.

אחרי שסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון התגייס אלי באוגוסט 1970 לשרת בצה'"ל. את תקופת הטירונות הוא עבר באימונים לשוטרים צבאיים. אלי השתלם בקורסים לחוקרים-בוחנים, ושירת במצ"ח. באפריל 1970 הוא עלה לדרגת רב"ט, הצטיין בשירותו, וביוני 1972 עלה לדרגת סמל.

את שירות החובה סיים אלי בקיץ 1973. הוא נסע להמשך לימודים באוניברסיטה של ניו-יורק, בפקולטה לכלכלה ולמנהל עסקים. העולם הרחב שגילה בארצות-הברית, העושר והשפע, לא הפחיתו את אהבתו לארץ. הוא נמשך חזרה הביתה, אל משפחתו, אל סביבתו בתל-אביב ואל ההווי בארץ. אחרי ששהה כשנה ומחצה בניו-יורק, חזר אלי לארץ והמשיך בלימודים במכללת "שנקר", ברמת-גן, במגמת ניהול עסקים, להשלמת הלימודים שהחל בארצות-הברית. בה בעת הוא השתלב במפעל המשפחתי, אהב את עבודתו והשקיע במפעל את מיטב כוחו וכישוריו. אלי התייחס בכבוד לכל עובד, דאג לזכויותיו, והעובדים השיבו לו בחיבה ובהערכה.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, גויס אלי לחודש לשירות מילואים. כעבור מחצית השנה, באוקטובר 1982 הוא גוייס שנית ושירת במנהל הצבאי בצור.

ביום כ"ה בחשוון תשמ"ג (11.11.1982), התפוצץ מיכל גז בבנין הממשל הצבאי בצור. בניין הממשל הצבאי התמוטט. ורבים מחיילי צה"ל נהרגו בהתפוצצות. ביניהם היה אלי. בן 30 שנים הוא היה במותו.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "אלי שירת במצ"ח מתחילת דרכו, והתבלט כבר מראשית שירותו כחוקר אחראי, מסור ומהימן. הוא היה מקובל על חבריו ומפקדיו. בשירות המילואים, כבשירות הסדיר, נענה אלי תמיד לכל קריאה, והיה מוכן לבצע כל משימה שהוטלה עליו, בלא ליאות וביעילות רבה, הוא ידע לטפח יחסי רעות ולזכות באהבה ובהערכה רבה מצד מפקדיו וחבריו בעבודה. דמותו ודרכו ישמשו מורה-דרך לאורם נחנך את חוקרינו הצעירים".

אלי הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו הורים ואחות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה