תפריט נגישות

סגן אברהם צ'וצ' יקיר ז"ל

אברהם יקיר
בן 24 בנפלו
בן חנה ז"ל וחיים ז"ל
נולד בתל אביב
בט"ז בשבט תש"י, 3/2/1950
התגייס ב-מאי 1970
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 115
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ד בתמוז תשל"ד, 14/7/1974
מקום נפילה: ג'בל ליבני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה, בת, הורים ואחות

קורות חיים

בן חיים ז"ל וחנה ז"ל. נולד ביום ט"ז בשבט תש"י (3.2.1950) בתל-אביב. למד בבתי-הספר היסודיים 'בלפור' ו'אהבת ציון'. משהבחינו ההורים כי יש לו 'ידי זהב' ושהוא ניחן בכישורים טכניים, החליטו שימשיך את לימודיו במסגרת בית-ספר מקצועי. הוא נתקבל לבית-הספר המקצועי 'אורט - יד סינגלובסקי' וסיים את לימודיו בו בהצלחה כהנדסאי-אלקטרוניקה. בעת לימודיו היה אברהם חבר ב'תנועה המאוחדת'. בעת הלימודים פיתח אברהם את תחביבו - חובב-רדיו. פרט לבניית מכשירים בתחום האלקטרוניקה, כגון טרנזיסטורים, השקיע אברהם שעות רבות מזמנו בהתקשרויות אל חובבי-רדיו בארצות שונות ושמעה של תחנתו יצא למרחוק. אברהם אף השתתף בתחרויות של חובבי-רדיו וזכה לפרסים ולתעודות. כתלמיד מצטיין בבית-הספר נשלח אברהם לכתוב את עבודת-הגמר שלו, לקראת קבלת התואר, לבית החרושת 'שניידר' שבצרפת. אברהם עשה שם כמחצית השנה ועסק בפיתוח פטנט בתחום הטלויזיה הצבעונית, שזכה להערכה רבה. על עבודה זו זכה לציון 10.

אברהם גויס לצה"ל במחצית מאי 1970 והתנדב לחיל-האויר. כישוריו המקצועיים עמדו לו, כאשר מילא תפקיד של קצין-מערכות בטייסת. לאחר שסיים קורס-צניחה, הוחלט שהוא בעל כישורים של איש צוות-אויר. אברהם עבר קורס טיסה והיה לטייס מן המניין בחיל-האויר. במלחמת יום-הכיפורים ביצע 17 גיחות מבצעיות לתוך מצרים וסוריה וחזר מהן בשלום. תוך-כדי שירות הכיר את קלרית. השניים נישאו וקבעו את ביתם באחד מבסיסי חיל-האויר. כעבור זמן נולדה בתם - אפרת. אברהם היה קצין מעולה, אהוד על מפקדיו ופקודיו. מפקדיו העריכוהו בחוות-הדעת התקופתיות כ"קצין טוב ואחראי, שקט, ממושמע ומסור."

ביום כ"ד בתמוז תשל"ד (14.7.1974) נפל אברהם בעת מילוי תפקידו, הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו אישה ובת, הורים ואחות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה