תפריט נגישות

סרן בן-עמי אלקין ז"ל

בן-עמי אלקין
בן 47 בנפלו
בן מרים ומשה
נולד בתל אביב
בג' באייר תרצ"ו, 25/4/1936
התגייס ב-אוגוסט 1954
שרת בפיקוד העורף
נפל בעת שירותו
בכ"ג באלול תשמ"ג, 1/9/1983
מקום נפילה: בית חולים איכילוב
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן מרים ומשה, נולד ביום ג' באייר תרצ"ו (25.4.1936) בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר היסודי "תחכמוני", המשיך לימודיו בבית-הספר "מקס פיין" ואחרי שהשלים 11 כיתות יצא להשתלם בחשמלאות רכב. הוא התחיל לעבוד בחברת "'אגד".



באוגוסט 1954 התגייס בן-עמי ושירת בגדוד חי"ר. הוא עבר אימוני טירונות, ובמשך שנת 1955 עבר שורה של קורסים, ביניהם קורס מ"כים. במאי 1955 עלה לדרגת רב"ט, סיים קורס פיקוד קרבי, ובשנת 1956 עבר קורס קציני חי"ר. הוא השתתף במבצע קדש, עבר קורס צניחה ועלה לדרגת סג"ם.



כשסיים את השירות הסדיר, בשנת 1957, התנדב בן-עמי לשרת שנה נוספת בצבא הקבע. חוות-הדעת של מפקדיו עליו באותו זמן הייתה: "מסודר, אחראי, ממושמע, יסודי, מפקד טוב". הוא פיקד על מחלקה בגדוד חי"ר.



בן-עמי המשיך לשרת כקצין במילואים, עבר קורסי השתלמות, ובאפריל 1960 עלה לדרגת סגן. הוא חזר לעבוד בחברת "אגד", התחתן, בנה ביתו בתל-אביב ונולדו ילדיו. במרס 1965, בעת שירותו, נפצע בן-עמי מקליע. הוא אושפז לתקופה ממושכת בבית-החולים, וכשהבריא חזר לפקד על יחידתו. בן-עמי השתתף במלחמת ששת הימים וזכה באות המלחמה, אבל מצב בריאותו נפגם בגלל פציעתו. בשנת 1969 הוא עבר קורס קציני הג"א, והוצב כמפקד יחידת הג"א בנפת יפו.



במשך כל שנות שירותו כמפקד יחידה בהג"א התמיד בן-עמי בהשתלמויות ובפעילות מבצעית. בשנת 1980 הוא הועלה לדרגת סרן.

ביום 17.7.1983, כשהיה בשירות מילואים, הוא חזר לביתו בשעות הערב והתאונן על חולשה. מצבו החמיר והוא הובהל לבית-החולים, לטיפול נמרץ, מחמת התקף-לב קשה. שבועות אחדים היה בן-עמי מאושפז, וביום כ"ג באלול תשמ"ג (1.9.1983) נפטר ממחלתו. בן 47 היה במותו.



הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו רעיה ושני ילדים. במכתב תנחומים, ששלח מפקד יחידתו למשפחה, נאמר: "בן-עמי נענה תמיד לקריאה, ומדי שנה בשנה היה יוצא לבצע תפקידו הן בתעסוקה מבצעית והן באימונים. בן-עמי היה מופת לפקודיו, לחבריו ולמפקדיו, שהתברכו בקצין כמוהו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה