תפריט נגישות

סגן דני אינסלר ז"ל

דני אינסלר
בן 20 בנפלו
בן וצלב ושרה
נולד בבת ים
בז' באדר תשכ"ג, 3/3/1963
התגייס ב-יולי 1981
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 102
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' באדר תשמ"ד, 5/2/1984
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן שרה ווצלב, נולד ביום ז' באדר תשכ"ג (3.3.1963) בבת-ים. בילדותו התחיל דני ללמוד בבית-הספר היסודי "נחשונים" בבת-ים. כשהוריו עברו לגור בגבעת-שמואל, הוא המשיך ללמוד בבית-ספר "ניר" ובחטיבת הביניים בקריית אונו. לאחר מכן, עבר דני לבית-הספר המקצועי "סינגלובסקי" בתל-אביב. הוא השלים את לימודיו התיכוניים במגמת אלקטרוניקה.

ביולי 1981 התגייס דני לצה"ל ושירת בחיל-האוויר. הוא עבר את שלבי האימונים וההשתלמויות ובפברואר 1982 עלה לדרגת רב"ט. חוות הדעת של מפקדיו עליו, בכל שלבי אימוניו, הייתה דומה: "בחור עם אמביציה, משתדל ומשקיע. חשוב להמשיך ולהדריכו. מקובל מאוד על חבריו ועל מדריכיו".

הודות לכישוריו ולמאמציו יועד לקורס מטוסי ירוט. בדצמבר 1983 הוא השלים קורס קציני טיס ועלה לדרגת סג"מ. לפי ציוניו סיים את הקורס "ברמה שמעל לבינונית, עמד בלחצים, בלא ספק כישורי טיסה טובים". דני, שידע את דעת מפקדיו עליו, לא הסתפק בהישגיו וביקש להוסיף ולהתאמן "מפני שלא הגיע למיצוי עצמי". בחוות-הדעת של מפקדו ביולי 1983 הוא צוין כ"קצין טוב, בחור מצויין".

מבוקשו של דני היה להתאמן יותר, בעיקר במטוסי ירוט.

ביום ג' באדר תשמ"ד (5.2.1984) נבחר דני לצוות מטוסי ירוט שביצע תרגילים בלילה חשוך בסיני, סמוך לגבול המצרי. הקשר פסק ודני נעלם עם מטוסו בחשכת הלילה. מאמצי חבריו לגלותו באותו לילה לא העלו דבר. רק למחרת נמצא מטוסו בשטח מצרים. בן 20 היה בנופלו.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "על אף התקופה הקצרה ששירת ביחידה, למדנו להכירו, להוקירו ולהעריך את ייחודו כאדם וכחבר".

לאחר שנפל הועלה דני לדרגת סגן. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית-שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו הורים ואח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה