תפריט נגישות

סג"מ טובי קלר ז"ל

טובי קלר
בן 21 בנפלו
בן חסיה ושמעון
נולד בתל אביב
בב' בשבט תשי"ז, 4/1/1957
התגייס ב-פברואר 1976
שרת במשטרה הצבאית
נפל בעת שירותו
בכ"ה בסיון תשל"ח, 30/6/1978
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן שמעון וחסיה. נולד ביום ב' בשבט תשי"ז (4.1.1957) בתל-אביב להורים אקדמאים, שידעו להעניק לו תנאים נאותים להתפתחות אינטלקטואלית ולאימוץ נוראות אסתטיות מעודנות. הם גם דאגו להקנות לו ידע בתורה וביסודות היהדות - בעזרת מורה פרטי - בצד השכלתו הכללית הרחבה.

את ראשית לימודיו עשה בבית-הספר היסודי הממלכתי 'אהבת ציון' שבעיר. החל מחטיבת-הביניים עבר טובי לגימנסיה 'הרצליה', וכאן סיים במגמה ריאלית-ביולוגית. הוא דבק בשיטה של לימוד עצמי, שמטרתה שליטה בחומר ולא רדיפה אחר ציונים. במיוחד הצטיין בלימודי הפיסיקה.

מילדות בלטו בטובי תכונות של יושר, טוב-לב, חום אנושי ופשטות. בכל מצב ידע להשרות אוירה נוחה ופתוחה על הבריות. אף בחודשים הרבים, שבהם נגזר עליו להיות רתוק למיטה באוירה הקפואה והמעיקה של בתי החולים, במיפגש עם חבריו היה שובר את המתח בחיוכו השובבני ובדיבורו הגלוי על החיים ועל התקוה בעתיד.

טובי היה ספורטאי, שתחומי-עיסוקיו התפרסו על-פני ענפים רבים. בשדה זה נתגלתה תכונת המנהיגות שלו. בכל משחק היה ברור מראש, מי הקפטן של הקבוצה, מי הקובע את השחקנים ואת הקבוצות, שכן על פסיקתו של טובי בעניינים כגון אלה לא היו מערערים.

עולמו הפנימי של טובי היה עשיר, עמוק ורחב. תחומי-ההתעניינות שלו היו רבים ומגוונים. בחיפושיו אחר היופי פנה אל הצילום האמנותי ואל המוסיקה. גם חיבר שירים שלא לפרסום. נאמנותו לערכים הציוניים והמוסריים באה לגילוי, כאשר הצטרף, בפרק-הזמן שבין סיום לימודיו לבין גיוסו, לקבוצת 'עודד', שבמסגרתה היי ממונה על מפעלי תרבות של נוער-המצוקה בעיירה אופקים.

בפברואר 1976 גויס טובי לצה"ל והוצב לחיל המשטרה-הצבאית. טובי החליט לתת לחיל חיוני זה את מיטבו. לאחר הטירונות עשה קורסים, עלה לדרגת רב"ט ומשהוכרו כישוריו, מילא תפקיד של קצין בחיל.

סימני המחלה שקיננה בגופו תכפו והלכו. טובי הוטס לבית-החולים שבתל- השומר, ולבסוף הוחלט להטיסו לארצות-הברית לטיפול ולניתוחים. אך גם מאמץ זה היה לשוא. טובי נפל בעת שירותו. ביום כ"ה בסיון תשל"ח (30.6.1978). הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר מותו הועלה לדרגת סגן-משנה.

ההורים הקדישו לשמו של טובי קרן, שמפירותיה ניתן פרס לתלמיד גימנסיה 'הרצליה' המצטיין בצילום אמנותי.

מפקדו כתב להורים השכולים : "טובי הגיע ליחידתי מלא מרץ ורצון עז להיות מפקד בצה"ל. ראיתי לפני בחור עם החלטה נחושה לעשות הכול כדי להגשים את שאיפותיו. טובי היה שקט, צנוע ובעל רוח התנדבות מתוך רגש אחריות. ואמנם, עבר קורס-סמלים וקורס-קצינים בהצלחה רבה. אך כוח עליון קטע את המשך הגשמת חלומותיו."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה