תפריט נגישות

סמל אהרון פיאלקוב ז"ל

אהרון פיאלקוב
בן 20 בנפלו
בן חנה ויעקב
נולד בתל אביב
בה' בשבט תשי"ד, 9/1/1954
התגייס ב-מאי 1973
שרת בחיל המודיעין
יחידה: 8200
נפל בעת שירותו
בכ"א בכסלו תשל"ה, 4/12/1974
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח - יוסף

קורות חיים

בן יעקב וחנה. נולד ביום ה' בשבט תשי"ד (9.1.1954) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי 'נוה-מגן' שברמת-השרון, המשיך וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון המקצועי 'ליידי דיוויס' שבמעוז-אביב והוסמך כטכנאי-אלקטרוניקה.

אהרון היה תלמיד מוכשר ובעל השכלה רחבה, התעניינותו הקיפה תחומים רבים. במסגרת לימודיו ערך עבודת-מחקר על תנועת העבודה וזכה בפרס על עבודתו זו. תחומי-ההתעניינות העיקריים שלו היו מדעיים, לרבות מתימטיקה ואלקטרוניקה. בתחומים אלו עמד בקשר-מכתבים עם מומחים ברחבי-העולם. מאחר שרכש ידיעות מעמיקות בתחום האלקטרוניקה, ביקש לשרת בצה"ל בתחום זה.

אהרון גויס לצה"ל במאי 1973 והתנדב לשרת בחיל-המודיעין. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורסים מקצועיים שונים, נשלח ליחידה לתכנון ולפיתוח כלים אלקטרוניים. תודות לכישרונו הרב התבלט עד-מהרה כאדם היודע לפתור בעיות טכניות מסובכות וקידומו בסולם-הדרגות היה מהיר ביותר. מפקדיו העריכו אותו כבעל כושר ביצוע וניהול, כבעל יזמה ואחריות. מהנדסים ותיקים ביחידתו היו נוהגים להוועץ בו לעתים מזומנות.

בימי מלחמת יום-הכיפורים נשלח אהרון, באמצע קורס הסבה לטכנאים, לשרת ברמת-הגולן. עם תום המלחמה חזר לקורס וסיימו בהצלחה. תפקידו הצבאי הצריך נסיעות רבות וקשות ברחבי-הארץ. בגמר כל משימה קיבל חופשות קצרות, ביקר בביתו והתראה עם בני-משפחתו.

ביום כ"א בכסלו תשל"ה (4.12.1974) נפטר אהרון בעת שירותו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול. השאיר אחריו הורים ואח.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "סמל אהרון היה בחור שקט וחביב, רציני ומעשי. בעבודתו התבלט כבעל מחשבה ויזמה... הוא הקדיש את כל מאמציו לשיפור, ולייעול הביצוע של משימותיו הטכניות. כחבר התחבב אהרון על אנשי צוותו - חוגרים וקצינים כאחד. עבודתו ביחידה תרמה רבות לשיפור ולייעול המערכות הטכניות השומרות על ביטחוננו".

קורות-חייו וקוים לדמותו ראו אור בספר 'בנינו' לזכר בני רמת-השרון שנפלו במערכות-ישראל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה