תפריט נגישות

סגן זאב זאבי נשלסקי ז"ל

זאב נשלסקי
בן 21 בנפלו
בן פאולינה ויוסף
נולד בפולין
בי"ח באדר תשט"ו, 12/3/1955
התגייס ב-נובמבר 1973
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 105
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בניסן תשל"ו, 11/4/1976
מקום נפילה: דרום הארץ
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן יוסף ופאולינה. נולד ביום י"ח באדר תשט"ו (12.3.1955) בפולין. עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1957. זאב למד בבית-הספר היסודי 'אילנות' שבשכונת רמת-אביב בתל-אביב, המשיך בבית-הספר התיכון עירוני י', כי"ח ('אליאנס') שבמקום: ועמד בהצלחה בבחינות-הבגרות. זאב היה חבר פעיל בתנועת "נוער לנוער" ולאחך-מכן הצטרף ל'צופי-ים' ועסק בשיט מפרשיות. זאב אהב את החיים. היה מלא מרץ ובעל-יזמה. גילה סקרנות להכיך את העולם הרחב, ואמנם הצליח פעמיים לצאת לטיול באירופה. כן יצא לסיור בארצות-הברית, מטעם הסתדרות הצופים. את הטיולים לחו"ל מימן בכוחות עצמו מן הכספים שהרוויח בעבודות שונות - פועל בשדה- תעופה, מחלק מכתבים, נותן שיעורים לתלמידים.

זאב גויס לצה"ל בנובמבר 1973 והתנדב לחיל-האויר. לאחר הטירונות נשלח לקורס-טיס, ולאחר שסיימו בהצלחה, השתלם בקורס-צניחה. כעבור זמן עבר בהצלחה קורס-ניווט ובמשך שירותו השתלם בקורסים מקצועיים שונים בתחום הנוטות. זאב הצליח מאור במקצועו הצבאי והיה גאה בשירותו ובשיוכו החילי. אביו מספר שזאב אהב את ארצו.

כשהעיר לו כי תפקידו בצבא גורם לו מתיחות תמידית וחרדה, ענה לו זאב: "אבא, הן מישהו מוכרח לעשות את העבודה."

ביום י"א בניסן תשל"ו( 11.4.1976) נפל זאב בעת מילוי תפקידו בדרום הארץ. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "זאב שירת באחת היחידות המובחרות בצה"ל, דבר שהסב לו סיפוק רב בעת מילוי תפקידו. הוא היה אהוב על כולנו ומסור לתפקידו הקשה. במשך כל שירותו הצליח להשתלב בחייה המבצעיים של היחידה בצורה היפה ביותר."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה