תפריט נגישות

רס"ל דוד מרדכי ז"ל

דוד מרדכי
בן 27 בנפלו
בן שרה ושלמה
נולד בתל אביב
בכ' באדר תש"ט, 21/3/1949
התגייס ב-פברואר 1967
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: חטיבה 623
נפל בעת שירותו
בי' בתשרי תשל"ז, 4/10/1976
מקום קבורה: נתניה
הותיר: אשה - יפה, בן - שלומי והורים

קורות חיים

בן שלמה ושרה. נולד ביום כ' באדר תש"ט (21.3.1949) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי 'יבנה'. אחרי כן סיים את לימודיו בבית-הספר היסורי 'יהודה הלוי' שבנתניה.

עם תום לימודיו החל דוד לעבוד במקומות שונים. תחילה עבר במכבסה בנתניה ואחרי כן -- בקונדיטוריה שבעיר. בשנת 1965 החל לעבוד כנגר בנגריית 'פינסקי' שבנתניה והצליח מאודבעבודתו. מגיל צעיר נתגלה כנער אחראי ומסור לעבודתו, ממושמע ומקפיד לבצע את כל הנדרש ממנו מתוך שיקול דעת ואורך-רוח.

דוד גויס לצה"ל בפברואר 1967 והושם לחיל-הרגלים. לאחר הטירונות השתלם בקורס טבחים ועוזרי-טבחים וכעבור שישה חודשים נשלח לקורס צניחה וסיים אותו בהצלחה. עם שובו ליחידתו החל לעבוד בה כטבח, וקידומו המקצועי היה מהיר. הוא התחיל את עבודתו כטבח-זוטר ובמשך פרק-זמן קצר למדי היה לטבח בכיר ביחידתו.

עם שחרורו מן השירות הסדיר החליט דוד להתנדב לצבא-הקבע והוא המשיך לשרת ביחידתו. בשנת 1971, כשנשא לאישה את יפה והעתיק את מקום מגוריו, ביקש העברה ליחידה קרובה לביתו ומבוקשו ניתן לו. בשנת 1976 נולדבנו שלומי. הוא היה אב מסור ונאמן ודאג לכל צורכי רעיתו ובנו.

ביום י' בתשרי תשל"ז (4.10.1976) נפל דוד בעת שירותו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבנתניה. השאיר אחריו אישה, בן והורים.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "דוד ראה בשירותו שליחות ועשה את הכול במסירות ובאהבה. במשך-שירותו הקצר ביחידתנו הספקנו כולנו להכירו ולאהוב אותו כאדם, כחייל וכמפקד".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה