תפריט נגישות

טוראי מנוח מוני מנובה ז"ל

מנוח מנובה
בן 19 בנפלו
בן יהודית ואברהם
נולד בתל אביב
בי"ב בשבט תשי"ח, 6/2/1958
התגייס ב-פברואר 1976
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 13, שורה: 3, קבר: 1.
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן אברהם ויהודית. נולד ביום י"ב בשבט תשי"ח (6.2.1958) בתל אביב.

למד בבית הספר היסודי 'רוקח', המשיך ללמוד בבית הספר התיכון עירוני ה' ושנה נוספת בבית הספר התיכון-מקצועי ו' במגמה של חשמל.

מוני הצטרף לתנועת 'הנוער העובד והלומד' בעודו צעיר לימים, קנה לו שם חברים רבים, והרבה לבלות אתם אם במסגרת פעולות חברה אם במסגרת טיולים ומסעות ברחבי הארץ.

היה לו חוש הומור בריא, ומכל מצב מביך היה נחלץ בעזרת בריחה או סיפור משעשע. תחביבו הגדול של מוני היה משחק הכדורגל. הוא התאמן בקבוצת הכדורגל של 'הפועל' תל אביב ועבר לקבוצת בני יהודה. לאחר שעזב את בית הספר, נסע מוני לביקור אצל קרוביו בקנדה וחזר מלא רשמים, עם שובו נתקבל לעבודה כפחח רכב אצל חברת 'האחים קרסו' ועבר שם עבר למועד גיוסו.

מנוח גוייס לצה"ל בתחילת פברואר 1976. תחילה הוצע לו לעבוד במקצועו. הוא סרב להיות 'ג'ובניק' והחליט להתנדב לצנחנים. האימונים המפרכים שעבר חישלו אותו והפכוהו לחזק יותר ולקשוח יותר, עם זאת שמר על חוש ההומור שלו. וכך היה הולך, חגור חגור מלא, למסע ארוך ביותר או למסע אלונקות, וברגעי משבר תמיד מצא את המילה ששחררה גלי צחוק מגרונות ניחרים ונתנה לרגליים העייפות כוח להמשיך ער הסוף.

מוני סיים בהצלחה קורס צניחה והיה גאה ביותר בכומתה האדומה, בנעלי הצנחנים האדומות ובכנפי הצנחן המוכספות שענד על חזהו. בתרגיל המסכם של סדרת אימונים ממושכת ומייגעת, ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977), נפל מוני בעת מילוי תפקידו, באסון התרסקות המסוק בבקעת-הירדן.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול. השאיר אחריו הורים ואח.

שמו חרות באנדרטה שהוקמה לזכר 54 הלוחמים שנספו באסון התרסקות המסוק - צנחנים ואנשי חיל האויר.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה