תפריט נגישות

טר"ש עפרה זאבי ז"ל

עפרה זאבי
בת 19 בנפלה
בת רחל ויוחנן
נולדה בתל אביב
בכ"ד בטבת תשי"ט, 4/1/1959
התגוררה בתל אביב
התגייסה ב-26.7.1967
שרתה בחיל האויר, חיל הנדסה
יחידה: יח' בינוי
נפלה בעת שירותה
בד' בטבת תשל"ח, 13/12/1977
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותירה: הורים, אח - בן-ציון ואחות - ורדה

קורות חיים

בת יוחנן ורחל. נולדה ביום כ"ד בטבת תשי"ט (4.1.1959) בתל-אביב. למדה בבית-הספר היסודי 'גיבורי ישראל' שבעיר, המשיכה וסיימה את לימודיה במגמה ריאלית בבית-הספר התיכון העירוני ט' שבתל-אביב. עפרה היתה תלמידה מוכשרת והצליחה מאוד בלימודים. בנערותה הצטרפה לתנועת-הנוער 'הצופים' וברבות-הימים היתה למדריכה בתנועה. היתה בה בעפרה נטייה חזקה לעזרה סוציאלית והיא אהבה לסייע לילדי-רחוב ולעזור לתלמידים שהתקשו בלימודיהם ללא כל תמורה. היא אהבה ספרות, קראה ספרים רבים ואף כתבה שירים.

עפרה גויסה לצה"ל בדצמבר 1977 והתנדבה לשרת בחיל-האויר. לאחר הטירונות נשלחה לבסיס של חיל-האויר בדרום הארץ. כעבור זמן הועברה למפקדה של חיל-האויר בדרום הארץ, כפקידה. מפקדה מספר: "היא קיבלה לידיה את ניהול המשרד, וכבר מהרגע הראשון הוכיחה את ידיעותיה ואת רצונה לטפל בכול. עפרה לא הסתפקה בסדרים שהונהגו ביחידה ועבדה מעל ומעבר לנדרש. על-פי בקשתה, עמדנו לאפשר לה להשתלם בקורס קצינות".

ביום ד' בטבת תשל"ח (13.12.1977) נפלה עפרה בעת שירותה. הובאה למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאירה אחריה הורים, אח ואחות. במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד-היחידה: "מפקדיה וחבריה של עפרה ז"ל הוקירו אותה על מסירותה לעבודה, על חביבותה ונאמנותה, ועל רצונה להגיש עזרה לכול".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה