תפריט נגישות

רב"ט יצחק איציק בידרמן ז"ל

יצחק בידרמן
בן 31 בנפלו
בן חסידה וגרשון
נולד בתל אביב
בכ"ח באייר תש"ד, 14/6/1944
שרת בנח"ל מוצנח
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בכסלו תשל"ו, 25/11/1975
מקום נפילה: ג'בל הילל
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אם ואח

קורות חיים

בן גרשון ז"ל וחסידה. נולד ביום כ"ח באייר תש"ד (14.6.1944) בשכונת שיבת ציון שבדרום תל אביב. בסביבה זו עשה את שנות ילדותו ונערותו. את חינוכו היסודי רכש בבית הספר 'ביאליק'.

לאחר מכן נכנס לבית הספר 'תיכון חדש' שבצפון העיר. בהשראת קרובת המשפחה הצטרף לתנועת 'השומר הצעיר', וכבר בצעדיו הראשונים התבלט בין חבריו, והפך תוך זמן קצר למדריך בתנועה והתמסר לה בכל להט נעוריו. עול הלימודים הקשה בגימנסיה הכביד על פעילותו החברתית, לפיכך ביקש לעצמו מסגרת קלה יותר, כדי שיוכל להקדיש את עיתותיו להדרכה.

נאמן לעקרונות תנועתו החליט איציק לקשור את עתידו עם חיי קיבוץ. הצטרף לגרעין נח"ל 'עינת' ועשה את הטירונות בצבא. בשנת של"ת, שהוקצבה לו , הדריך את קן 'השומר הצעיר' בפתח תקוה. בתום פרק זמן זה חזר לאימונים , עבר קורס צניחה ושובץ לנח"ל מוצנח. במסגרת זו השתתף בשחרור ירושלים בעת מלחמת ששת הימים, וכעבור שש שנים - בקרבות עקובי דם מעבר לתעלת סואץ. בעקבות קורס מ"כים עלה לדרגת רב"ט.

לאחר סיום שירות החובה הצטרף איציק לקיבוץ זיקים. נשלח לסמינר 'אורנים'. ובתום שנתיים חזר למשק כמורה מוסמך והתחיל לעבוד בהוראה. בשנת 1969 יצא לראשונה לחוץ לארץ כמדריך במחנה קיץ של תנועתו בארצות הברית. הצצה חטופה זו בעולם הגדול השפיעה עליו עמוקות. ובמוחו נרקמה תכנית של טיול ברחבי תבל. ואמנם הטיול יצא אל הפועל, בשנת 1972, והקיף חלקים מאירופה, ארצות הברית, יפן, דרום קוריאה, הונג קונג, סיאם, הודו ופרס. כשחזר מן הטיול, נשאל: לאחר שראה צורות חיים כה רבות ומגוונות, באיזו צורת חיים מעדיף הוא לבחור לעצמו? איציק השיב בלא היסוס: ככל שהירבה להתבונן בדרכי העולם כן ברור לו, כי המקום הטוב ביותר לחיות בו הוא קיבוצו זיקים. אבל רצונו לראות את העולם לא ידע שובע: הוא יצא לטיול בספארי, בטיסה מלונדון לקניה, ומשם - ברכב צמוד עד לדרום אפריקה.

'שיגעון הטיולים' של איציק היה רק אפיק אחד שבו שיקע את כמיהתו לפעילות. הוא מאס בחיי שגרה וחי חיי חברה אינטנסיביים. ביקש לדעת הכול, ליהנות מכל חדות החיים. היה מרבה לרקוד במסיבות ומבקר תכופות בתיאטרון ובקולנוע.

כחובב מוסיקה מושבע מצא תמיד דרכים לשמוע קונצרטים מעולים. איציק היה בעל יצרים ועם זאת בן אדם נוח לבריות, לא רב עם איש, לא פגע באחרים, לא השמיץ. כל מה שעשה - ביושר עשה ובכנות. תמיד עזר - בלא עשיית חשבונות קטנוניים. הוא ניחן בכושר מופלא ליצור מגע בלתי אמצעי עם אנשים, ילדים ומבוגרים כאחד, ומצד שני לא התקשה כלל לחיות בגפו.

ביום כ"ב בכסלו תשל"ו (25.11.1975) , נפל איציק כשהוא בשירות מילואים פעיל, עקב תאונת מטוס - בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול. השאיר אחריו אם ואח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה